יו"ר הכנסת בסיור בבנימין: "נמשיך ונמשיך לבנות בכל הכוח"

יו"ר הכנסת אדלשטיין בסיור יחד עם ראש מועצת בית אל ועם מועצת יש"ע בבית אל: "350 יחידות הדיור החדשות בבית אל הן לא מאבק נגד - אלא מאבק בעד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/01/19 17:04 כא בשבט התשעט

יו"ר הכנסת בסיור בבנימין: "נמשיך ונמשיך לבנות בכל הכוח"
אדלשטיין עם אלון ודילמוני, צילום: מועצת יש"ע

יו''ר הכנסת ח"כ יולי יואל אדלשטיין סייר הבוקר (ב') במרחב המועצה המקומית בית אל. את הסיור ערך ראש המועצה שי אלון יחד עם מ''מ מנכ''ל מועצת יש''ע יגאל דילמוני וצוות לשכת יו"ר הכנסת כחלק מתכנית מועצת יש''ע לפיתוח ההתיישבות והבאת מיליון תושבים.

הסיור החל בצומת גבעת אסף, במקום התרחש הפיגוע לפני כחודש, בו נהרגו שני חיילים. ראש המועצה שי אלון הראה לאדלשטיין את המקום המדויק בו עמדו החיילים בעת הפיגוע, שם מוצבת כעת אנדרטה לזכרם, מעוטרת בשני דגלי ישראל. יו''ר הכנסת התרגש מאוד, ביקש לומר פרק תהילים לעילוי נשמתם ודרש בשלומה של הפצועה בפיגוע.

לאחר מכן, המשיך הסיור למתחם בו מתוכננים לקום 300 יחידות הדיור החדשות בבית אל. שי אלון ויגאל דילמוני סקרו בפני יו''ר הכנסת את הפרויקט המתוכנן והציגו בפניו תצ''א מעודכנת, המראה את פוטנציאל הגידול הממשי של בית אל שעומד על כ-1,000 יח''ד, כולל 350 יח''ד שמיועדות לקום על מבנה החטמ''ר הסמוך.

בנוסף, ביקר יו"ר הכנסת אדלשטיין בסמוך לגדר היישוב, המפרידה בין שכונת נוף לבין פאתי רמאללה, משם חדר לפני מספר שבועות מחבל שתקף חייל. יו"ר הכנסת נדהם לראות את הקלות שבה נכנס המחבל והביע תרעומת מהשאננות של בית המשפט, אשר קבע כי יש להשאיר חור בגדר, דרכו נכנס המחבל. 

יו"ר הכנסת עם ראש המועצה במקום הפיגוע בצומת גבעת אסף

יו"ר הכנסת עם ראש המועצה במקום הפיגוע בצומת גבעת אסףצילום: מועצת יש"ע

לפני שהתכנסו לישיבה מיוחדת בבנייני המועצה, עצר יו''ר הכנסת בתצפית פסגת יעקב, מעל אתר חלום יעקב, שם צפה על כל המרחב.

יו"ר הכנסת יואל יולי אדלשטיין אמר: "בבית אל יש שילוב מדהים של מקומות היסטוריים שיכולנו רק לקרוא עליהם, להווה שבו אנחנו בונים וזוכים לחיות על האדמה הזו. המאבק שניהלנו פה על בניית 350 יחידות הדיור החדשות בבית אל הוא לא מאבק נגד מישהו, להפך. הוא מאבק בעד. מאבק בעד בניית יישוב בארץ ישראל. מאבק למען בניית פרק ב', באותם המקומות שבפרק א' היו בהם אבותינו אברהם יצחק ויעקב. בעזרת השם נראה את הבתים האלה מוכנים כבר בעוד שנה או שנתיים.
אין לנו זכות להיכשל במאבק הזה - זו החובה שלנו. לא יעזור לכל אלה שמנסים להחרים אותנו, כמו אירלנד שמעבירה חוק להחרמת תוצרת מיהודה, שומרון ובקעת הירדן וכרגיל מחפשת סקנדלים בימים שלפני יום השואה הבינלאומי. אנחנו נמשיך ונמשיך לבנות בכל הכוח ובעזרת ה' היישובים האלה יהפכו במהרה לערים מן המניין בישראל״.

תצפית על גבעת אסף

תצפית על גבעת אסףצילום: מועצת יש"ע

ראש המועצה המקומית בית אל שי אלון אמר: "אנחנו דורכים במקום בו התרחש חלום יעקב. עברו מעל 3,500 שנה, וכל כך מגרש אותי שהיום הגיע לכאן יו"ר הכנסת של מדינת ישראל. אדם שלחם בחומות בצורות במקום שהיה מסך הברזל והגשים את חלומו לעלות לארץ והיום הוא אחד מהאנשים המובילים במדינת ישראל, וזוהי זכות שלנו שאתה כאן. אחד מהנושאים החשובים ביותר כיום בבית אל היא העברת החטמ"ר ופינוי עתודת בנייה ביישוב. חשוב לומר כי יש כבר מיקום שהצבא רוצה להעביר אליו את החטמ"ר, וכעת נדרש לתכנן ולבצע את העברת החטמ"ר וזו משימת העל שלי בכדי לקבל בחזרה את שטחי היישוב     כדי שנוכל לבנות בהם".

מ"מ מנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני אמר: "שמחנו לביקורו של יו"ר הכנסת כאן בבית אל. הצגנו בפניו את הפיתוח העתידי של המועצה, כמודל לתכנון העתידי של אזור יהודה, שומרון ובקעת הירדן. אנו עמלים על תכניות אב לבנייה, לתשתיות חשמל, מים ותחבורה באזור, כדי להביא לכאן תוך מספר שנים מיליון תושבים. את התכניות האלה אנו מציגים לשרי הממשלה הנוכחיים והעתידיים. שמחנו שיו"ר הכנסת הביע הערכה רבה לתכניות אלו ונכונות לסייע לנו בקידומם. אנו בטוחים כי יחד נצליח".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן