מאמר ב'הארץ': שופט דתי לא יכול להיות שופט הוגן

במאמר חסר תקדים בעיתון 'הארץ' האשים העיתונאי יוסי קליין, את השופטים הדתיים בחוסר יכולת להוגנות משפטית. שרת המשפטים בתגובה: "האשמה אנטישמית"

חדשות כיפה מירב כהן 27/09/18 14:13 יח בתשרי התשעט

מאמר ב'הארץ': שופט דתי לא יכול להיות שופט הוגן
איילת שקד, צילום: שלומי אמסלם

העיתונאי יוסי קליין פרסם מאמר בעיתון הארץ בו הוא טוען ששופט דתי לא יכול לדון בצורה הוגנת בערבי ובמתנחל. שרת המשפטים איילת שקד בתגובה: "חרפה"

קליין פורס את משנתו במאמר תקיף במיוחד ושואל מה יעשו שופטים דתיים כשחוקי המדינה סותרים את אלה של התורה? ומשיב שופט דתי לא יכול לשפוט ביושר במשפט של עבודות בשבת ואף מוסיף כי שופט שהוא גם דתי וגם לאומי לא יכול לשפוט בהגינות מתנחלים וערבים."ההתלבטות של שופטים דתיים־לאומיים תהיה קלה יותר, אם חוקי התורה יחליפו בסופו של דבר את חוקי המדינה. החלפה כזאת תהיה טובה להם ורעה לדמוקרטיה"

שרת המשפטים, איילת שקד, תקפה את המאמר: "מאמר אנטישמי מבית מדרשו של יוסי קליין, שמציג דילמה דימיונית של ה"נאמנות הכפולה" של שופטים דתיים. בדיוק כמו שלאורך הדורות האשימו יהודים בארצות הגולה. חרפה."

קליין לא עוצר בזה וגורס כי ההתלבטות של השופטים הדתיים כבר לא על הפרק: "יש שופטים דתיים־לאומיים המשרתים את בעלי הכוח. בשירות בעלי הכוח הם כבר לא צריכים להתלבט בין ההלכה לחוקה"

עיתונאי הארץ, שידוע באמירותיו השנויות במחלוקת, כותב שהכרסום במערכת המשפט החלה: "הדת, הפוליטיקה והמשפט יוכפפו כולם לאג'נדה של אריאל ושקד. במערכת המשפט זה כבר מתחיל לקרות. היא מתחילה להסתגל. בינתיים בשלום ובמחוזי, אבל הדרך לעליון מתקצרת. שופטים כאלה הם בשר מבשרו של שלטון דתי לאומי"