יוסי ברודני בריאיון מיוחד: "יש שבר במנהיגות הארצית של הציונות הדתית"

ראש עיריית גבעת שמואל מתייחס בריאיון לכיפה למגזר הדתי בעירו, מבקר את התנהלות הממשלה במשבר הדיור: "עוד מעט הצעירים לא יוכלו לקנות דירות", עוקץ את ראש הממשלה: "הבנו שאי אפשר לחסל את הקורונה ב-4 שבועות", ומשקיע בפיתוח העיר שלו

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 17/02/22 17:13 טז באדר א'

יוסי ברודני בריאיון מיוחד: "יש שבר במנהיגות הארצית של הציונות הדתית"
ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני, צילום: חדשות כיפה

גבעת שמואל נחשבת לאחת הערים המזוהות עם הציונות הדתית, כאשר יותר ויותר בני המגזר הסרוג מוצאים שם את עצמם. ראש העירייה יוסי ברודני, בן 51, נשוי ואב לארבעה, שהפך למזוהה כל כך עם העיר, מתייחס בריאיון מיוחד לכיפה למצב הציונות הדתית בעיר וגם בכל הארץ, לשאיפותיו בהמשך הדרך ולפוליטיקה הארצית.

בשנים האחרונות גבעת שמואל הופכת למעוז הציונות הדתית, מה הפך אותה לכזאת?

יש כאן מערכת חינוך חזקה מאוד, אולפנה, ישיבה תיכונית, בתי ספר יסודיים וגנים. אנחנו משקיעים המון בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, בתנועות הנוער - עזרא ובני עקיבא, כדי שלילדים יהיה כאן את המירב. חינוך זה דבר שחשוב מאוד לציבור הדתי. אנחנו גם התעקשנו שהעירייה היא זאת שתממן את הלימודים, ועכשיו בישיבה ובאולפנה משלמים סביב 3,000 שקלים לשנה, ומקבלים הכל. במחיר ששווה לכל כיס. בסופו של דבר הדברים האלה חשובים. אנחנו גם נמצאים במרכז הארץ, כיף כאן לגדל ילדים, זאת עיר שקטה, הילדים בטוחים ואנחנו נהנים מכל העולמות - אזורי עבודה ובילוי שמאוד קרובים לעיר. 

דיברת על הציונות הדתית, נראה שהמגזר הזה קצת הולך לאיבוד בשנים האחרונות

אנחנו נמצאים בתקופה מאוד מאתגרת ומורכבת מהרבה בחינות. יש לציבור הזה הרבה מאוד גוונים. ואין לנו זכות להגיד על אף אחד שהוא מחוץ לציונות הדתית או בפנים. היום יש המון ידע זמין, והנוער צריך הכוונה מסודרת יותר כדי שכולם יהיו בתלם וזאת משימה מורכבת. ברמה הארצית אנחנו רואים את השבר שיש במנהיגות שהוא משפיע על הנעשה בציונות הדתית ואלה נקודות למחשבה. צריך לראות איך מגבשים ומלכדים את רוב הציונות הדתית או חלק גדול ממנה ומנתבים אותו בדרך הערכים שקיבלנו בבית סבא שמאוד חסר היום. 

אתה נחשב היום לאחד מראשי הערים שמזוהים מאוד עם העיר שלהם, מה השאיפות לעתיד? להישאר בעיר ולהפוך לראש עירייה מיתולוגי? 

אני מאוד אוהב את העבודה שלי, את העשייה ואת האנשים ומרגיש מחובר לעיר הזאת. ב-20 השנים האחרונות, כולל התקופה כחבר מועצה, אני עוסק באיך לקדם את גבעת שמואל, איך לעשות אותה טובה יותר ולתת לאנשים שירות טוב יותר. הדברים האלה באמת חשובים. לא אגיד שאני לא חושב על איך להשפיע ברמה הארצית, כרגע אני בעיר שלי וממשיך פה. כרגע כל הכוחות שלי מושקעים בפיתוח גבעת שמואל. 

יוקר המחייה? דבר שצריך טיפול מיידי. שוק חופשי ותחרות, אבל עם יד של הממשלה על האיזונים והבלמים אחרת המצב יהיה קטסטרופלי. 

מחירי הדירות? גם בדבר הזה צריך לעבוד קשה מאוד כדי להוריד את המחירים, לשחרר קרקעות ולבנות כמה שיותר כי עוד מעט הצעירים לא יוכלו לקנות דירות. 

מערכת החינוך? צריכה ניעור גדול, חייבת לעבור רפורמה גדולה. 

שמעון הצדיק? עם ישראל וארץ ישראל. שייך לנו בירושלים בירתנו הנצחית, צריך לטפל בנושא הזה וצריך להיות שם אבל בדרך אחרת. 

בנימין נתניהו? מנהיג גדול לעם היהודי.

קורונה? גילינו שאי אפשר לחסל אותה בארבע שבועות. צריך לטפל בה ויש הרבה דברים שצריך לעשות יותר נכון כדי לצמצם אותה.

מנסור עבאס? בעיניי, אסור שהוא יהיה חלק ממשלה ובטח לא חלק ממשלה שהוא האצבע ה-58, 59, 60 ו-61. 

גבעת שמואל? אחרי ירושלים - העיר הכי כיפית במדינת ישראל.