יומיים לפני פיזור הכנסת: יוצבו דגלים מאחורי הנואמים במליאה

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, החליט על הצבת דגלי המדינה מאחורי בימת הנואמים במליאה, "מתקנים עיוות היסטורי. דגל ישראל הוא גאוותנו וחייב לקבל ביטוי ראוי גם במליאה". היוזמה תסתיים עם פיזור הכנסת השבוע והמשך קיומה יהיה תלוי ביו"ר הבא

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/12/18 09:38 כג בטבת התשעט

יומיים לפני פיזור הכנסת: יוצבו דגלים מאחורי הנואמים במליאה
בימת הצליאה לפני היוזמה, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

יו"ר הכנסת, יואל (יולי) אדלשטיין, החליט כי מאחורי דוכן הנואמים במליאה יוצבו דגלי ישראל. כך פורסם הבוקר (שני) בישראל היום.

"מתקנים הבוקר עיוות היסטורי במליאת הכנסת", צייץ אדלשטיין על החלטתו וציין כי "מעתה הדגל שלנו יוצב גם מאחורי דוכן הנואמים, עליו נואמים חברי הכנסת, וממנו משודרים מאות נאומים בשנה. דגל ישראל הוא גאוותנו וחייב לקבל ביטוי ראוי גם במליאה".

החלטתו של יו"ר הכנסת התקבלה לאחר שבאחת הפעמים שחבר כנסת נאם במליאה, הוא הבחין כי בשידור הנאום לא הוצב דגל מאחורי הנואם. כתוצאה מכך הוא החליט לשנות את המצב והורה על השינוי. יש לציין כי הצבת הדגל תהיה תקפה רק ליומיים האחרונים שבהם הכנסת תפעל השבוע לפני פיזורה, והמשך המהלך יהיה תלוי ביושב ראש הכנסת הבא.

ח"כ אחמד טיבי, מהרשימה המשותפת, לא אהב את ההחלטה ואמר כי "שש שנים היו ליולי אדלשטיין על מנת לחזק את הכנסת ולשפר את מעמדה ודימויה הגזעני והקיצוני וההזוי לעיתים. בסוף הוא גמר עם גימיק כחול־לבן. עוד דגל ועוד דגל, אבל ללא דגל ערכי של דמוקרטיה ליברלית, שוויון וצדק. בקצב הזה יצטרכו בקדנציה הבאה לפנות את התמונה של הרצל כדי שגם בכנסת ירקדו את ריקוד הדגלים".