יולי אדלשטיין: "פספסנו הזדמנות היסטורית לחוקק את חוק הגיוס"

יו"ר הכנסת מסר הצהרה לתקשורת עקב הקדמת הבחירות: "התאריך המסתמן הוא 9 באפריל, ד' ניסן. אנחנו יוצאים מכנסת שהתאפיינה בין היתר באלימות מילולית ובשיח פוגעני

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/12/18 18:05 טז בטבת התשעט

יולי אדלשטיין: "פספסנו הזדמנות היסטורית לחוקק את חוק הגיוס"
יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

לאחר הודעת ראשי הקואליציה על ההחלטה לפזר את הכנסת וללכת לבחירות, קיים הערב (ב') יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, התייעצות עם ראשי הסיעות, ולאחר מכן מסר הודעה לתקשורת, בה אישר את הידיעה כי הבחירות יתקיימו ככל הנראה בד' בניסן.

"קיימתי כנהוג התייעצות עם כל ראשי סיעות הקואליציה והאופוזיציה. ביקשתי בעקבות הפרסומים על הרצון לפזר את הכנסת לקבוע את התאריך הקרוב ביותר האפשרי מבחינת החוק לקיום הבחירות לכנסת ה-21", אמר יו"ר הכנסת. 

https://youtu.be/NAGj94lAOhU (צילום: דוברות יו"ר הכנסת)

לדבריו, "ההסכמה הרחבה המסתמנת בכנסת היא על 9 באפריל 2019, ד' בניסן. זה מביא אותנו למצב ששבועיים לאחר הבחירות, הכנסת ה-21 לא תוכל להתכנס, כי זה יהיה באמצע חג הפסח. הישיבה הראשונה של הכנסת הזו תתקיים ב-30 באפריל".

אדלשטיין אמר כי הוא מאוכזב מהעובדה שחוק הגיוס לא עבר בכנסת הזו: "אני גאה בחוקים רבים שחוקקה הכנסת היוצאת בתחומים של ביטחון, כלכלה, חברה ובמיוחד אני גאה בחוק הלאום. יחד עם זאת אני מביע צער על כך שברגע האחרון פספסנו הזדמנות היסטורית לחוקק את חוק הגיוס ולהסיר את הנושא מהשולחן פעם אחת ולתמיד".

"אני רוצה לומר לאזרחי ישראל: אנחנו יוצאים מכנסת שהתאפיינה בין היתר באלימות מילולית ובשיח פוגעני. כולי תקווה ותפילה שמערכת הבחירות במדינת ישראל לכנסת ה-21 תתאפיין בענייניות, ברצון להציג לבוחרים את הדברים שבאמת חשובים לעם, ולא בניסיון לתקוף את היריב". סיים יו"ר הכנסת.