יולי אדלשטיין ביטל כנס שמאל בכנסת: "פועלים מאחורי גבי"

בשבוע הבא היה אמור להתקיים בכנסת כנס של הרשימה המשותפת ומרצ הקורא לפינוי היישוב היהודי בחברון, אך יו"ר הכנסת הודיע שהוא מבוטל. הסיבה הרשמית: ביקור נשיא צ'כיה בכנסת. אדלשטיין: "שקר סופו להתגלות"

חדשות כיפה יהונתן קליין 21/11/18 17:01 יג בכסלו התשעט

יולי אדלשטיין ביטל כנס שמאל בכנסת: "פועלים מאחורי גבי"
יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

סיבות פוליטיות או טכניות? "לא יתאפשר לעשות כנס ביום שני מכיוון שנשיא צ'כיה מגיע לביקור בכנסת וינאם במליאה. כל ה'מפגשים' שתוכננו בוטלו" כך נמסר היום (ד') מלשכת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, בנוגע לכנס שתוכנן להתקיים בכנסת ביום שני הקרוב.

הכנס, כפי שפורסם הבוקר ב'ידיועת אחרונות', אמור היה להתקיים תחת הכותרת, 'חברון תחילה', וייקרא בו לפינוי מיידי של היישוב היהודי בחברון. הוא אורגן על ידי יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה וחבר מפלגתו ח"כ דב חנין יחד עם ח"כ מיכל רוזין (מרצ), ואמורים היו לנאום בו חגי אלעד מנכ"ל בצלם, ופעילי ארגונים כמו שוברים שתיקה, שלום עכשיו, יש דין ועוד. 

בהמשך לפרסום על ביטול הכנסת כתב יו"ר  הכנסת בטוויטר: ״פעם אחר פעם מנסים חברי כנסת מסוימים לפעול מאחורי גבי ומאחורי גבם של הגורמים המקצועיים בכנסת כדי לארגן לעצמם רווחים פוליטיים זולים. שקר סופו להתגלות.״

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) הגיב להחלטת אדלשטיין וכתב: "מברך לשלום את ידיד ישראל נשיא צ'כיה מילוש זמאן, על הגעתו לכנסת ישראל ביום שני הקרוב. הנשיא זמאן הודיע כבר על כוונתו לפתוח נציגות בירושלים ובכך מחזק את מעמדה של בירת הנצח של העם היהודי, אך בלי משים הגעתו גם מחזקת את מעמדה של עיר האבות: הוא גרם לביטול כנס השמאל הקיצוני שרצה לקרוא להחרבת היישוב היהודי בחברון. הנשיא זמאן, הגעת בול בזמן!".

למרות הודעת אדלשטיין, חברי הכנסת איימן עודה, מיכל רוזין ודב חנין מסרו כי "הכינוס יתקיים כמתוכנן במשכן הכנסת, מיקום יימסר בהמשך.
הכנסת אינה רכושו של יו“ר הכנסת, והמשכן איננו מצודת זאב של הליכוד. ליו"ר אין סמכות להשתיק את מי שלא מוצא חן בעיניו. הציבור אינו קונה את התירוץ ”נשיא צ'כיה", זו לא הפעם הראשונה שהוא משתמש בתירוצים טכניים כדי לצנזר, כמו שראינו גם בכנס הקודם שיזמנו בנושא 'ילדים תחת הכיבוש'. הכנסת זה המקום של כלל הציבור, לא רק של הימין הקיצוני. זה המקום בו אמור להתנהל ויכוח דמוקרטי המשקף את קשת העמדות בחברה".