יוזמה: 4 שנות מאסר לתוקפי סוסים וכלבים משטרתיים

השר ארדן פנה לשר אריאל וביקש ממנו לסייע בקידום הצעת חוק שתחמיר את הענישה בפוגעים בבעלי חיים בשירות המדינה, "למרבה הצער, פעמים רבות נגרם סבל רב לבעלי החיים הללו והם מותקפים במסגרת תפקידם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/08/18 08:48 יט באלול התשעח

יוזמה: 4 שנות מאסר לתוקפי סוסים וכלבים משטרתיים
עד 4 שנות מאסר למי שיפגע בו. סוס בהפגנה, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

פגיעה בבעלי חיים שפעלו בשירות כוחות הביטחון תוביל לעונש מאסר של עד ארבע שנים. כך הציע לאחרונה השר גלעד ארדן במכתב ששלח לשר אורי אריאל, בו ביקש כי יסייע לו בקידום הצעת חוק בנושא.

לפי הצעת החוק, שאותה העביר השר לביטחון הפנים לשר החקלאות, פגיעה בבעל חיים בשירות המדינה תיחשב כאילו השוטר עצמו הותקף ועונשו של מי שיבצע את התקיפה יוחמר.

ינסו לקדם את הצעת החוק. השרים ארדן ואריאל

ינסו לקדם את הצעת החוק. השרים ארדן ואריאלצילום: פלאש 90

יש לציין כי לא פעם סבלו בעלי חיים, בעיקר סוסים וכלבים משטרתיים, מנחת זרועם של מפגינים או עבריינים שונים שפגעו בהם באמצעות דקירות, השלכות אבנים והרעלות. מדובר בתיקון לחוק צער בעלי חיים שכיום מאפשר לרשויות לגזור עד שלוש שנות מאסר לפוגע בבעלי חיים ועד ארבע שנות מאסר במידה ומדובר בפגיעה חמורה שנעשתה בזדון.

"למרבה הצער", כתב ארדן לאריאל, "פעמים רבות נגרם סבל רב לבעלי החיים הללו והם מותקפים במסגרת תפקידם". השר לביטחון הפנים הדגיש כי אין "התייחסות מיוחדת לפגיעה החמורה בבעל חיים בשירות המדינה". לכן, הוא כתב לשר אריאל, "אודה לסיועך בקידום הצעת חוק אשר תקבע עבירה של התעללות בבעל חיים בשירות המדינה, שבצדה עונש מאסר של עד ארבע שנים".