"יוזמה מסוכנת וקיצונית": הסנאט האירי אישר החרמת מוצרים מיו"ש

ברוב של 25 נגד 20 אושרה הצעת החלטה לאסור על ייבוא סחורות מההתנחלויות. במשרד החוץ הגיבו בחריפות: "ישראל תשקול את צעדיה". שגרירת אירלנד זומנה לשיחת נזיפה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/18 21:01 כח בתמוז התשעח

"יוזמה מסוכנת וקיצונית": הסנאט האירי אישר החרמת מוצרים מיו"ש
צילום: פלאש 90. הדס פרוש

הסנאט האירי אישר היום (ד') הצעת החלטה לפיה ייאסר לייבא סחורות ומוצרים מההתנחלויות ביהודה ושומרון. למרות התנגדות הממשלה המקומית, ההצעה עברה ברוב של 25 תומכים מול 20 מתנגדים, והיא טעונה קריאות ואישורים נוספים. 14 חברי סנאט נמנעו בהצבעה. בעקבות ההצבעה, שגרירת אירלנד בישראל, אליסון קלי, זומנה לשיחת נזיפה במשרד החוץ.

במשרד החוץ גינו בחריפות את המהלך ואמרו כי "הסנאט של אירלנד נתן ידו ליוזמת חרם אנטי-ישראלית פופוליסטית, מסוכנת וקיצונית הפוגעת בסיכויים לדיאלוג בין ישראל לפלסטינים. היוזמה תגרום נזק לתהליך המדיני במזרח התיכון. האבסורד במהלך של הסנאט האירי, הוא שהחרם יפגע בפרנסתם של פלסטינים רבים העובדים באזורי התעשייה הישראליים שיושפעו מהחרם. ישראל תשקול את צעדיה בהתאם להתפתחויות בחקיקה".

ראש מועצת בית אל, שי אלון, אמר כי "הניסיון האירופי להצר את ההתיישבות ביהודה ושומרון לא יצלח. חברי הסנאט האירי שהצביעו בעד החרמת מוצרים מההתנחלויות הם חבורה של אנטישמים שאינם למדו את הסכסוך ואינם מבינים דבר בהתרחשות הפנים ארצית שלנו.

"לו היו יודעים ומכירים, היו בטח מבינים שמי שנפגע מאותו החרם הם הפלסטינים שמתפרנסים במפעלים הרבים ביהודה ושומרון. אנחנו נמשיך לחזק את ההתיישבות כאן, ומצפים כבר לבנייה בבית אל שתחל ממש בקרוב ותאוכלס בעוד אלפי נפשות, זו התשובה שלנו לחרם האירי".