יוזמה בבית היהודי: שריון מועמד דרוזי

בתמיכת הרב חיים דרוקמן: ח"כ מוטי יוגב מקדם היוזמה חדשה לשריין מועמד דרוזי ברשימת הבית היהודי. כך מפרסם הבוקר (ו') לראשונה, הכתב הפוליטי של 'ישראל היום' יהודה שלזינגר. ח"כ יוגב: "אנחנו חייבים לדרוזים את שותפותם איתנו בחיים ובמסירות הנפש לביטחון המדינה"

חדשות כיפה מירב כהן 12/10/18 09:26 ג בחשון התשעט

יוזמה בבית היהודי: שריון מועמד דרוזי
צילום: יח"צ מוטי יוגב

אחרי סערת חוק הלאום ובעיצומם של הדיבורים בבית היהודי על פתיחת השורות אל מחוץ לציונות הדתית, הכתב הפוליטי של 'ישראל היום', מתפרסם הבוקר (ו'), יוזמה חדשה- שריון מועמד דרוזי לרשימה המתגבשת.

היוזמה, שעליה עובד בחודשים האחרונים ח"כ מוטי יוגב, זוכה לתמיכתו של הרב חיים דרוקמן, מבכירי רבני הציונות הדתית. השבוע  היו ח"כ יוגב ואייל אסעד, יו"ר הסניף הדרוזי במפלגה, אצל הרב דרוקמן, שאמר כי הוא תומך במהלך המסתמן.

ח"כ מוטי יוגב אמר: "הבית היהודי זו מפלגה ציונית-דתית שיסודותיה הם האמונה בריבונו של עולם והנהגתו אותנו בקשר לעם ישראל, לתורת ישראל, לארץ ישראל ולמדינת ישראל.

עוד אמר: "רבים בקרב הדרוזים, גם בעבר, הצביעו לבית היהודי-מפד"ל בעברנו, דווקא משום כך שהעריכו את האמונה באל ואת המתחייב ממנו בנאמנות. אנו חייבים לדרוזים את שותפותם איתנו בחיים ובמסירות נפש לביטחון המדינה ולביטחון הפנים, מסירות שאף גבתה מהעדה הדרוזית מחיר דמים כבד. חובתנו המוסרית לראות בהם שותפים נאמנים"

אייל אסעד, היה נרגש מהפגישה עם הרב דרוקמן ואמר: "לא מוותרים על הברית החדשה ישנה בין שני העמים. אפעל לקירוב בין שני המגזרים. גורלנו שזור זה בזה. מצאתי בציונות הדתית בית רחב וחם". 

צילום: יח"צ מוטי יוגב


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן