יהודי פיטסבורג לא לבד: מחזקים את הקהילה

כיממה אחרי מסע הרצח המתועב בו נרצחו 11 מתפללים בבית הכנסת בפלסלבניה, נרתמו רבים לבקשתן של בנות השרות הפועלות בקהילה, והכינו שלטי הזדהות עם תושבי המקום

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/10/18 14:28 יט בחשון התשעט

יהודי פיטסבורג לא לבד: מחזקים את הקהילה
יוסי דגן עם ילדי השומרון, צילום: ללא

לאחר הטבח הקשה בבית הכנסת בפיטסבורג שבפנסילבניה, ארה"ב בו נרצחו 11 יהודים בבית הכנסת, ולבקשת בנות השירות המשרתות במקום של "בת עמי" הוציאו תושבי השומרון וראש מועצת שומרון הודעת תמיכה בקהילה בארה"ב, ילדי גן גני בברקן הצטלמו יחד עם ראש המועצה 

"ברגעים קשים אלו עם ישראל מתאחד" אומר ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן "לצערי השומרון למוד אירועים קשים. כולנו כל תושבי השומרון מחזקים את יהודי ארה"ב בכלל ויהודי פיטסבורג בפרט ומחבקים אותם ברגעים קשים אלו. לצערנו האנטישמיות לא עברה מהעולם. זו אותה אנטישמיות שרוצחת בנו בשומרון ובארה"ב. לכן כוחה של ארצנו האחת, ומקומנו כאן חשוב לאין ערוך"

תגובת הראשון לציון הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית הגאון רבי יצחק יוסף: ״נחרדתי לשמוע על הירצחם של יהודים חפים מפשע בפיטסבורג שבפנסילבניה אך ורק בגלל היותם יהודים על ידי מרצח נתעב ושטוף שנאה אנטישמית. ליבי עם המשפחות השכולות ועם כל אחינו היהודים תושבי ארה״ב. לצערנו, בתקופה האחרונה שוב האנטישמיות בארה״ב מרימה ראש"

הרב יוסף התריע בפני היהודים: "על היהודים לנהוג במשנה זהירות על פי הוראות הביטחון של רשויות החוק מדין ונשמרתם מאד לנפשותיכם ועל כולנו מוטלת חובת התפילה לשלומם מדין ערבות. שנשמע ונתבשר בשורות טובות״.