יהודי בתפקיד נשיא ארה"ב? לא תסריט דמיוני

ג'ו ליברמן, הסנאטור היהודי-אמריקני שהיה מועמד לתפקיד סגן הנשיא, משוכנע כי יבוא יום שבו יהודי יכהן בתפקיד הבכיר. "שואלים אותי תכופות האם יהודי יכול להיבחר לנשיאות ארה"ב, ואני משיב - כן", אמר

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/18 09:19 ה בתמוז התשעח

יהודי בתפקיד נשיא ארה"ב? לא תסריט דמיוני
ג'ו ליברמן, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

הסנאטור היהודי-אמריקני, ג'ו ליברמן, שהיה מועמד לתפקיד סגן נשיא ארה"ב משוכנע כי יבוא יום שבו יהודי יכהן בתפקיד הבכיר של מנהיג אחת המעצמות הגדולות בעולם. "שואלים אותי תכופות האם יהודי יכול להיבחר לנשיאות ארה"ב, ואני משיב - כן", אמר ליברמן בריאיון ששודר הבוקר (ב') בגל"צ. 

לדבריו, "ברור שזה יהיה תלוי בכמה טוב המועמד ומה מצב הרוח של הציבור באותו זמן, אבל אמריקה עדיין מאוד פתוחה. כשרצתי לתפקיד סגן נשיא ארה"ב לא רציתי שיצביעו בעדי או נגדי בגלל שאני יהודי ואני חושב שכך היה". 

ליברמן התייחס למתח בין ישראל ליהודי ארה"ב הקונסרבטיבים והרפורמים, על רקע סוגיית מתווה הכותל, ואמר: "הם מוטרדים ממה שנראה להם יחס לא שוויוני בישראל בטקסים דתיים כלפי יהודים קונסרבטיבים ורפורמים וכלפי נשים. זה מרחיק אותם מהארץ וזה צריך להדאיג. ישראל בשלב נהדר בהיסטוריה שלה אבל עליה לטפל בבעיה האנושית שלה. יש מחלוקות והן משפיעות על קהילות יהודיות ברחבי העולם, וביניהן גם ארה"ב".

למרות היותו אורתודוקסי ליברמן היה מעורב בקידום חוק שמאפשר להומוסקסואלים וללסביות להתגייס לצבא האמריקני, והוא אינו רואה סתירה בכך. לדבריו, "כל אחד מאיתנו נברא בצלם אלוקים וזה לא תלוי בצבע, לאום או נטייה מינית. אם חייל הוא חייל טוב למה לסלק אותו בגלל הנטייה המינית והפרטית שלו? 

"הייתי מאוד גאה להשתתף בביטול החוק שאסר עליהם להתגייס ולא היו לי רגשות אשמה. עשיתי את ממה שהדת דרשה ממני לעשות. נהגתי כפי שהחוקה האמריקנית דרשה ממני", הוסיף. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן