יגאל סרנה ישלם פיצוי לקמב"צ היישוב היהודי בחברון

אחרי ההפסד לראש הממשלה נתניהו, הגיע ההפסד לקמב"צ היישוב היהודי בחברון : סגן נשיא בית משפט השלום בירושלים גד ארנברג מסר לפני כשעה קלה את פסק דינו לפיו יגאל סרנה יישלם סרנה להורביץ סכום של 25,000 ש"ח

חדשות כיפה גלעד כהן 30/07/18 15:01 יח באב התשעח

יגאל סרנה ישלם פיצוי לקמב"צ היישוב היהודי בחברון
עוד פיצוי לשלם | יגאל סרנה, צילום: מוטי קמחי פלאש 90

בחודש נובמבר 2015 הגיע מחבל ליישוב היהודי בחברון וביצע פיגוע במהלכו דקר  חייל והמחבל נורה ונוטרל.  הורוביץ שהינו קצין המבצעים בחברון הגיע למקום ונראה מצלם את המחבל ובתגובה לכך כתב יגאל סרנה פוסט בפייסבוק בו הוא הצביע על התמונה ושאל: מי מכיר את "החלאה החייכנית מימין, מין קוזאק פוגרומצ'יק יהודי, שמתעד בחיוך זחוח גופת אדם שזה עתה נורה". 


בפוסט שני שהעלה מאוחר יותר הוא מציין את שמו של אשי הורוביץ וכותב כי המדובר באחיין של הלל הורוביץ ממנהיגי היישוב וכי לא מדובר בעשב שוטה אלא "עץ הגדל ליד השיבר, מלח הארץ המדממת ממלכת יהודה". הורוביץ הגיש תביעת לשון הרע לבית משפט השלום בירושלים באמצעות עורך דינו איתמר בן גביר, וטען כי הוא ודאי לא היה זחוח ובכל מקרה סרנה הסתיר את הרקע להתרחשות בחברון, כאשר היה מדובר במחבל שביקש לרצוח חיילים וילדים וכינויו כנאצי מהווה לשון הרע שפגע במשלח ידו, שכן הוא מפיק אירועים וגרם לו עוגמת נפש ובושה רבה. 


סרנה באמצעות עורך דינו אביגדור פלדמן טען כי התובע נראה מחייך וכי העובדות המפורטות בפרסומים, לרבות הטענות כי התובע הוא נאצי ופוגרומצ'יק, הן פרסומי אמת ולכל הפחות הם פרסומים מותרים. 


היום כאמור מפרסם סגן הנשיא גד ארנברג את פסק דינו וקובע בין היתר כי אמנם הורוביץ נראה מצלם את הגופה וכמו כן נראה כי הסקת המסקנות שהתובע חייך היא אכן סבירה בנסיבות העניין, אך לעומת זאת קיבל טענות עורך דין בן גביר וקבע כי: השמטת הפרט שהמדובר בגופה של מי שניסה זה עתה לרצוח יהודים וההשוואה בין הנתבעים לבין הנאצים ומעשיהם, מהווים השמטה של מלוא העובדות המאפשרות לקורא הסביר להבחין בין המעשים של הנאצים לבין המעשים של התובע".


השופט ציטט מפסק דין קודם בעניין איתמר בן גביר וקבע ש"אכן ההיסטוריה הכאובה של ימנו, הפצעים העמוקים שגם היום עודם שותתי דם, הם כאלה המביאים לכך שהשימוש בביטויים הקושרים למשטר הנאצי יהיו בעבורנו כמעט בכל הנסיבות כלשון הרע... ודאי במקום שבו הנתבע השתמש בביטויים חריפים וזאת מבלי להביא את מלוא העובדות הרלוונטיות ולהזכיר כי הגופה היא גופה של מחבל". 


השופט הורה לסרנה לפצות את הורוביץ בסך של 20,000 ש"ח וכן לשלם 5000 ש"ח הוצאות משפט. 


עו"ד איתמר בן גביר אומר היום כי: "הגם שלטעמי היה  ראוי  לפסוק סכום כפול, הרי שיש כאן מסר חשוב לסרנה ודומיו: לא ניתן לכם לשקר ולהעליל ולסלף את העובדות ואם תעשו כן נתבע אתכם ותצטרכו לשלם - אני בטוח שקמב"צ היישוב היהודי בחברון, אשי הורוביץ, ידע לבזבז את הכסף רק על דברים טובים לעם ישראל".