ליאור לוטן: "על כל חטוף אחד שלנו 200 שבויי חמאס"

בהקלטת שיחה מלפני מספר חודשים נשמע מתאם הממשלה לנושא השבויים והנעדרים, שהתפטר בשבוע שעבר, כשהוא מציג עמדה תקיפה נגד חמאס בנושא החיילים החטופים, "כדי למנוע את החטיפה הבאה על ישראל להחזיק בבנק חטופים משלה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/08/17 08:44 ו באלול התשעז

ליאור לוטן: "על כל חטוף אחד שלנו 200 שבויי חמאס"
פעילי חמאס ברצועת עזה, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

ליאור לוטן, שעד לפני כשבוע היה מתאם הממשלה לנושא השבויים והנעדרים, סבור שמשוואת חטופי צה"ל מול חמאס חייבת להשתנות באופן קיצוני. כך עלה מהקלטה שהתפרסמה הבוקר (שני) בגלי צה"ל.

"על כל חטוף אחד שלנו 200 שבויי חמאס, על כל שניים -400. עלינו למלא את הארנק בשבויים", כך נשמע לוטן בהקלטה של שיחה סגורה, שככל הנראה התקיימה לפני מספר חודשים כחלק מהפקת הלקחים ממבצע 'צוק איתן'.

בהקלטה, שחלקה צונזר ונפסל לשידור, נשמע המתאם לשעבר כשהוא מסביר על פעולות ההרתעה שלדבריו צה"ל חייב לעשות במלחמה הבאה, "כדי למנוע את החטיפה הבאה על ישראל להחזיק בבנק חטופים משלה. על כל אחד לקחת 200. זה לא אומר שזה יימנע חטיפות אבל ההתייחסות תהיה אחרת. זה רעיון שצה"ל חייב להשתפר בו במלחמה הבאה".

לוטן עצמו לא הגיב לדברים, אך לאה גולדין אמרה כי "הדבר החיובי הוא שבאמת בלשכת נתניהו בדרך למנות מתאם במהרה במקום לוטן ואנו מחזקים את ראש הממשלה בנושא הזה". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן