טרור העפיפונים הגיע לשומרון?

עפיפון תבערה הגיע הבוקר (ב') מכיוון שכם אל הכרמים של יקב טורא שעל הר גריזים. עם זאת, לא פרצה שריפה במקום ולא נגרם נזק. יוסי דגן: "ההתיישבות חזקה מתמיד. אנחנו לא חוששים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/18 10:27 כה באב התשעח

טרור העפיפונים הגיע לשומרון?
עפיפון תבערה מעזה, צילום: פלאש 90

תושבים בשומרון טוענים כי הבוקר (שני) הופרח עפיפון תבערה מכיוון שכם. העפיפון, כך נטען, נחת בכרמי יקב טורא שעל הר גריזים בשומרון. עם זאת, לא פרצה שריפה במקום והכרם לא הובער.

זו אינה הפעם הראשונה שבה נטען להתפשטות של טרור התבערה. בחודש שעבר אותרו בחצר בית בשכונת גילה שבירושלים שני בליוני הליום שאליהם מחובר בד עם מספר גפרורים וחומר בערה. אז נחשד כי הבלונים הופרחו מבית ג'אלא לעבר ירושלים. לא נגרם נזק לבית שבו נחתו הבלונים. חבלן אשר הגיע למקום קבע כי מדובר בבלוני תבערה.

טרור עפיפונים בעזה

טרור עפיפונים בעזה, נראה כאלה עכשיו גם בשומרון?צילום: פלאש 90

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן בתגובה: "על פי בדיקות גורמי הבטחון, מדובר בנסיון מגוחך של ערביי הסביבה לפגוע באזור ובשדות החקלאיים. בניגוד לעוטף עזה בשל המבנה הטופוגרפי של השומרון, מי שישחרר כאן עפיפון תבערה סביר להניח שיצליח לפגוע אך ורק בשדות של ערביי המקום. כך או אחרת. אנחנו לא חוששים. ההתיישבות חזקה מתמיד ותמשיך להתפתח ולגדול. אנחנו סומכים על צה"ל ועל כוחות הבטחון העומדים יום ולילה על משמר ארצנו".