טרגדיה בצ'ילה: שתי הרוגות ישראליות בהתהפכות סירה

במהלך טיול מאורגן התרחשה תאונת סירה קשה שגבתה את חייהן של שתי מטיילות ישראליות. כ-14 נוסעים נוספים נפצעו, חלקם באורח קשה. החשד: מפעיל הסירה העמיס יותר נוסעים מהמותר

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/02/19 10:07 יט באדר א'

טרגדיה בצ'ילה: שתי הרוגות ישראליות בהתהפכות סירה
אסון בצ'ילה | אילוסטרציה, צילום: shutterstock

שתי ישראליות נהרגו בהתהפכות סירה בנהר בדרום צ'ילה ו-14 נוספים נפצעו, כך הודיע הבוקר (א') משרד החוץ. הסירה שטה בנהר סראנו סמוך לעיירה פוארטו נאטאלס. הישראלים היו בטיול מאורגן של חברת "מסעות". רובם בשנות ה-60 וה-70 לחייהם, ופונו לבתי חולים באזור. לפי דיווחים בתקשורת המקומית, חלק מהישראלים נפגעו באורח קשה.

מהדיווח בחדר המצב של משרד החוץ עולה כי המטיילים הגיעו עם חברת הטיולים "מסעות". ככל הידוע לפי שעה, הסירה התהפכה לאחר שהסקיפר איבד שליטה. משטרת צ'ילה חוקרת חשד כי מפעיל הסירה העמיס יותר נוסעים מהמותר, ובשל תנאי מזג האוויר זו התנגשה בסלעים.

אלדד חייט, שגריר ישראל בצ'ילה, אמר: "זה מקום מאוד מתויר. לא מדובר במקום של 'ישראלים אקסטרים' אלא על קבוצה מבוגרת שהייתה בטיול מאורגן ומסודר. נעשו כמה שיוטים באותו יום. בתקופה האחרונה היו שם גשמים עזים ויש הערכה שהזרם היה חזק יותר. מדובר בתאונה מצערת. אני לא יכול לדבר על רשלנות בשלב הזה. הסירה הופעלה על ידי חברה מקומית.

"כל הקבוצה הייתה ישראלית למעט אזרח צרפתי. כנראה שהסקיפר כנראה איבד שליטה, או שנתקע בסלע ופשוט מאוד הסירה התהפכה, מה שגרם למספר רב של נפגעים. חלקם אנו יודעים גם במצב קשה. הגיעו לחלץ אותם כוחות מסודרים של הרשויות הצ'יליאניות ופינו אותם - חלקם במסוק וחלקם בסירות לתי חולים. אנחנו בקשר עם הרשויות הצ'יליאניות. הקונסול שלנו בדרך לשם ונדע יותר פרטים בשעות הבוקר של צ'ילה".

ממלא מקום שר החוץ ישראל כץ שוחח עם השגריר חייט וביקש ממנו לעשות הכול כדי לסייע לפצועים. השר כץ הנחה כי אם יהיה צורך להטיס נפגעים לטיפול בישראל, יש לעשות את כל הסידורים הנדרשים לשם כך.