טרגדיה בביתר עלית: שני ילדים נשרפו למוות

שני אחים בני שנתיים וארבע נספו בשרפה שפרצה הלילה בבניין מגורים בביתר עלית. שבעה בני אדם נוספים נפגעו בשריפה, רובם קל

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/10/18 08:21 א בחשון התשעט

טרגדיה בביתר עלית: שני ילדים נשרפו למוות
מקום האירוע. אמש, צילום: Nati Shohat/Flash90

"אוי לנו כי הושברנו", נכתב בהודעה שפרסמה אתמול בלילה עיריית ביתר עילית. "יחד עם כל תושבי העיר - המומים, אבלים ומזועזעים על פטירתם הטראגית של שני הילדים הקטנים - אפרת (4) וצבי (2) גינזבורג, שנספו בשריפה הערב בביתם בביתר עילית. בִּלַּע הַמָּוֶת לָנֶצַח וּמָחָה ה' דִּמְעָה מֵעַל כָּל פָּנִים".

השריפה פרצה בסביבות השעה 21:00, מסיבות שעדיין לא ידועות. מפקד כוחות הכיבוי בביתר עלית אמר הבוקר (ד') לגלי צה"ל כי נסיבות השריפה עדיין נחקרות אבל נראה שמדובר במקור חשמלי ולא בהצתה.

לאחר שפרצה השריפה הוזעקו למקום ארבעה צוותי כיבוי ומנוף, אשר פעלו להשתלט על האש ולחלץ לכודים מהבניין, אשר פונה מיושביו. 

לבית החולים שערי צדק בירושלים פונו ארבעה נפגעים משאיפת עשן. צעיר כבן 22 במצב בינוני ואשה כבת 35 ושתי ילדות סביב גיל 8 שמצבן הוגדר קל. 

ראש צוות הכיבוי הראשון שהגיע לזירה, עמיחי יואב, סיפר: "כבר כשהגענו לזירה זיהינו כמות גדולה של עשן הנפלט מהחלונות ומדלת הכניסה. חדרנו אל המבנה לביצוע סריקות ולאיתור לכודים כשהשכנים זעקו שישנם ילדים נעדרים. צוותים נוספים חדרו לדירה לביצוע פעולות הכיבוי, במהלכן זוהו שני נפגעים במצב אנוש ששהו בחדר הילדים."

פראמדיק מד"א דרור עיני סיפר: "זה אירוע עצוב מאוד, המראה היה קשה. הגענו למקום עם כוחות גדולים בניידת טיפול נמרץ, אמבולנסים ואופנועי מד"א. ראינו עשן סמיך יוצא מדירה בקומה מינוס 2 ומחדר המדרגות. בחוץ הייתה המולה, דיירים חולצו על ידי עוברי אורח ועל ידי כוחות הכיבוי."