"טראמפ רוצה שזו תהיה שנה של שלום"

ג'ייסון גרינבלט, שליח ארה"ב למזרח התיכון כותב הבוקר מאמר מיוחד לקראת ראש השנה ובו הוא אומר כי השנה הוא יתפלל עבור פתרון קבע לסכסוך הישראלי־פלשתיני

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/09/18 08:41 כג באלול התשעח

"טראמפ רוצה שזו תהיה שנה של שלום"
ג'ייסון גרינבלט, שליח ארה"ב למזרח התיכון, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

שליח ארה"ב למזרח התיכון במאמר מיוחד הבוקר (ב') ל"ישראל היום" בו הוא כותב: "פתרון הסכסוך עם הפלשתינים לא יפתור סכסוכים אחרים באזור, מפוכחים לגבי אי ודאויות שמצפות לנו"

במאמר  אומר שליח ארה"ב למזרח  התיכון ג'ייסון דב גרינבלט: "הקהילה היהודית מתכוננת לחגוג את ראש השנה ויום הכיפורים, בעוד הקהילה המוסלמית בדיוק סיימה לחגוג את עיד אל-אדחא (חג הקורבן), אחד החגים הקדושים ביותר בלוח השנה המוסלמי. חגים אלה, והברכות המשותפות עם איחולים ברחבי העולם בכל יום, מעוררים בנו השראה להמשיך לחתור כדי לשפר את חיי איש את רעהו, ולעולם לא לוותר על תקוותנו לימים של שלום".

עוד כתב: "במהלך 19 החודשים האחרונים, במרדף אחר שלום בין ישראלים לפלשתינים שנראה מרוחק וחמקמק, זכיתי לחוויות רבות עוצמה עם אנשים באזור. ישראלים ופלשתינים, צעירים וזקנים, חילונים ודתיים, מוסלמים, נוצרים ויהודים, אינם בטוחים לגבי סיכויי השלום, וספקנותם מוצדקת בהחלט. למרות האתגרים הידועים, תושבי האזור ומסירותם למרדף אחר שלום עוררו בי השראה. לעיתים קרובות אנשים ניגשים לבקש ממני להודות לנשיא דונלד טראמפ על שהחזיר את התקווה לשלום באזור ועל שהביא את העיסוק בו חזרה לשיח היומיומי. אנשים מבינים שזה אתגר בלתי רגיל, מלא מורכבויות מתפתחות, אבל הם תומכים במטרה הנעלה הזו".

עוד הוסיף: " בראש השנה וביום כיפור אלה אתפלל עבור פתרון קבע לסכסוך הישראלי־פלשתיני. אתפלל למען שקט ורוגע עבור אלה החיים באזור עזה - הן ישראלים והן פלשתינים - הסובלים מפעילויותיו הזדוניות של חמאס. אתפלל למען משפחות גולדין ושאול שחמאס יחזיר את הדר ואורון למשפחותיהם. אתפלל עבור משפחות מנגיסטו וא־סייד, שחמאס יחזיר את אברה ואת הישאם אליהן. אני מקווה שתצטרפו אלי בתפילות אלה. שה' יברך אותנו עם שנה של סיפוק, בריאות, מהות, אושר ושלווה. שה' יפיץ את משכן השלום, مالسمال & peace the אצל ארה"ב, בעלות בריתה וחבריה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן