טראמפ על נתניהו: "ראש ממשלה נהדר, חזק וחכם"

נשיא ארה"ב התייחס במסיבת עיתונאים לחקירות ראש הממשלה, אשר ההכרעה בהן צפויה להינתן בקרוב: "אני חושב שנתניהו ראש ממשלה מצוין. אני לא יודע על הקשיים שלו". על העסקה בין ישראל לפלסטינים אותה הוא מתכנן להגיש: "חושב שיש סיכוי טוב לשלום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/19 10:40 כג באדר א'

טראמפ על נתניהו: "ראש ממשלה נהדר, חזק וחכם"
טראמפ בביקורו הקודם בישראל. מעריך את נתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

נשיא ארה"ב, דונאלד טראמפ, כינס הבוקר (ה', שעון ישראל) מסיבת עיתונאים בהאנוי, בירת וייטנאם, לאחר הפסגה בינו לבין רודן קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און. על פי דיווחים בתקשורת הזרה, הפגישה בין טראמפ לקים הסתיימה מוקדם מהצפוי ונחשבת לחוסר הצלחה. טראמפ עצמו אמר כי צפון קוריאה דורשת את הסרת כל הסנקציות מעליה, ו"זה דבר שלא נוכל לעשות".

בתשובה לשאלת עיתונאית ישראלית על חקירות נתניהו, אמר נשיא ארה"ב: "אני חושב שנתניהו ראש ממשלה מצוין. אני לא יודע על הקשיים שלו. אני יכול לומר שהוא ראש ממשלה נהדר, הוא חזק וחכם".

בתשובה לשאלה על 'עסקת המאה', בין ישראל לפלסטינים, אותה הוא מתכנן להציג, על פי כמה דיווחים, מיד לאחר הבחירות בישראל, אמר טראמפ: "אנחנו משלמים לפלסטינים המון כסף. אבל סיימתי את זה לפני שנתיים כי הם אמרו דברים לא נעימים. למה שנשלם למי שאומר דברים לא נעימים עלינו, ולא רוצה להגיע למשא ומתן לשלום?" לדברין, "הפלסטינים השתפרו ונראה מה יהיה. אני חושב שיש סיכוי טוב לשלום בין ישראל לפלסטינים".

עוד אמר הנשיא כי "ישראל מקבלת ציוד מארה"ב ומשלמת על זה כמובן. כל שנה 4 מיליארד דולר. הם טובים מאוד ויש סיכוי לשלום בין ישראל לפלסטיניים. זה מעניין, כל חיי אני שומע הרבה מאוד על הסכמים שקשה להגיע אליהם, אבל ההסכם הקשה ביותר הוא ההסכם בין הישראלים לפלסטינים. אומרים שזה בלתי אפשרי, אני אהיה שמח להגיע לזה".