טראמפ יכיר בירושלים כבירת פלשתין?

גורם ישראלי אומר כי קיים חשש שתכנית השלום האמריקאית תכלול הכרה בירושלים כבירת המדינה הפלשתינית, זאת על רקע הרצון האמריקאי 'לפצות' את הפלשתינים על העברת השגרירות האמריקאית לירושלים

חדשות כיפה יהונתן קליין 21/10/18 09:47 יב בחשון התשעט

טראמפ יכיר בירושלים כבירת פלשתין?
טראמפ ונתניהו בפגישתם בישראל, צילום: פלאש 90. Marc Israel Sellem

האם נשיא ארה"ב יכיר בירושלים כבירת המדינה הפלשתינית? העיתון 'ידיעות אחרונות' מפרסם הבוקר (א'), כי קיים חשש בקרב גורמים מדיניים כי כחלק מ'עסקת המאה', תכנית השלום האמריקאית בין ישראל לפלשתינים שצפויה להתפרסם בחודשים הקרובים, יוזכר שמה של ירושלים כבירה משותפת של ישראל ושל המדינה הפלשתינית. 

ההערכות מגיעות על רקע העובדה כי נשיא הרשות אבו-מאזן מחרים את הממשל האמריקאי, מאז העברת השגרירות לירושלים וההכרה של טראמפ בירושלים כבירת ישראל. בממשל רוצים מאוד להחזיר את הרשות הפלשתינית לשולחן המשא ומתן, במיוחד על רקע בחירות האמצע בארה"ב בחודש הבא. הצעה כזו עשויה להגיע כמעין פיצוי לאבו-מאזן שישכנע אותו לשבת למו"מ עם ישראל.

עם זאת, גורמים בממשל האוהדים את ישראל, ובראשם השגריר האמריקאי דייויד פרידמן, צפויים לעשות הכל כדי למנוע הכרזה כזו. גם לפרידמן וגם לראש הממשלה נתניהו יש השפעה נרחבת בבית הלבן ובקונגרס האמריקאי, כך שייתכן שבמאמץ משותף תימנע הצעה כזו (על הכרה בירושלים כבירה משותפת) ולא תגיע כלל לפלשתינים.