טראמפ ביקש ואישורי הבניה ביו"ש נדחו

מועצת התכנון של המנהל האזרחי, שהייתה אמורה להתכנס השבוע, נדחתה לבקשת הבית הלבן למועד בלתי ידוע. מטרת הדחיה: לא להתעמת עם טראמפ שמעוניין לחדש את השיחות בין ישראל לפלסטינים. מטה מגרון: "מספיק למרוח, הגיע הזמן לעשות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/09/17 21:55 ד בתשרי התשעח

טראמפ ביקש ואישורי הבניה ביו"ש נדחו
טראמפ עם נתניהו בביקורו בישראל, צילום: פלאש 90. קובי גדעון

מועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי, שהייתה אמורה להתכנס השבוע ולאשר אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון, נדחתה ועדיין לא ברור אם היא תתקיים בשבוע הבא או רק לאחר החגים. כך נודע הערב (ראשון) על ההחלטה שככל הנראה התקבלה כתוצאה מבקשת הממשל האמריקני.

בישיבה הקרובה צפויים היו להיות מאושרים 300 יחידות בבית אל וכן ישובם החדש של מפוני מגרון שנעקרו מבתיהם לפני יותר מ-5 שנים. כזכור לפני מספר שבועות, כששאל שר החינוך נפתלי בנט את ראש הממשלה בנימין נתניהו באחת מישיבות הקואליציה לגבי מועד אישור הבניה במגרון, ענה לו נתניהו כי הדבר יקרה כבר במהלך חודש ספטמבר.

עםזאת התברר כי כי בעקבות רצון ארה"ב לחדש את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, ביקשו בוושינגטון מירושלים להמתין עם אישורי הבניה ודחותם למועד מאוחר יותר.

ממטה מגרון נמסר בתגובה כי "אישור התב"ע של מגרון במת"ע - מעט מדי ומאוחר מדי. 5 שנים לאחר החרבת מגרון הגיע הזמן שממשלת ישראל תבנה את ישוב הקבע. מספיק למרוח, הגיע הזמן לעשות".