טראמפ: "אטיל סנקציות על חברות מאירופה שיסחרו עם איראן"

בריאיון לרשת פוקס ניוז תקף נשיא ארה"ב את האיחוד האירופי, ואמר: "הם מתייחסים אלינו בדרך מאוד לא הוגנת". על גישתו עם מנהיג קוריאה הצפונית אמר: "האם קיים סיכוי שהוא לא יעמוד בהסכם? זה אפשרי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/18 21:05 יח בתמוז התשעח

טראמפ: "אטיל סנקציות על חברות מאירופה שיסחרו עם איראן"
דונלד טראמפ, צילום: JStone / Shutterstock.com S M L XL Size Guide

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס היום (א') לסוגיה האיראנית ולעיצומים שהטיל על המדינה, והבטיח להטיל סנקציות גם על חברות אירופאיות שעובדות עמה. "אטיל עיצומים גם על חברות מאירופה שעובדות עם איראן", אמר טראמפ בריאיון לרשת פוקס ניוז.

טראמפ הוסיף לתקוף את אירופה על רקע "מלחמת הסחר" בין ארה"ב למדינות ביבשת, ואמר: "האיחוד האירופי כנראה רע כמו סין רק קטן יותר. מה שהאיחוד האירופי עושה לנו נורא. הם מגנים על החקלאים שלהם ואנחנו לא מגנים על שלנו. אני אוהב את המדינות האלה, הוריי נולדו שם. גרמניה, אירלנד. אבל הם מתייחסים אלינו בדרך מאוד לא הוגנת".

לדבריו, "הם הרוויחו בשנה שעברה 151 מיליארד דולר ממסחר עם ארה"ב. אנחנו לא הרווחנו כך והוצאנו הון עתק כדי להגן עליהם, בברית נאט"ו. הם מתייחסים אלינו בצורה גרועה ולא הוגנת".

טראמפ התייחס גם לפגישתו עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, ואמר: "ביצעתי אתו עסקה ולחצתי אתו ידיים. האם קיים סיכוי שהוא לא יעמוד בהסכם? זה אפשרי". על החשדות להתערבות רוסית בבחירות האמריקניות אמר כי "לא הייתה שום מעורבות רוסית בבחירות, זה בושה. אף אחד לא מצא כלום".