בנט בנאומו האחרון כשר: "ברגע שחוטפים מכה - קמים, לומדים מהטעויות וממשיכים קדימה"

שר החינוך היוצא התייחס למפלה הפוליטית שחווה, וסיפר מה השיב לילדיו ששאלו אותו: "כיצד ממשיכים?". לדבריו: "לעולם לא אפסיק לתת כל שאוכל לעם ישראל". בנט העניק את פרס ישראל ל-11 אישים בתחומים שונים

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 09/05/19 19:51 ד באייר התשעט

בנט בנאומו האחרון כשר: "ברגע שחוטפים מכה - קמים, לומדים מהטעויות וממשיכים קדימה"
בנט במהלך נאום הפרידה שלו, צילום: לע"מ. עודד קרני

טקס הענקת פרסי ישראל נערך הערב (ה') בבנייני האומה בירושלים לרגל יום העצמאות ה-71 למדינת ישראל, ובו נפרד שר החינוך, נפתלי בנט, מתפקידו והתייחס למכה הפוליטית שחווה בבחירות האחרונות.

"בחודש האחרון", סיפר, "ילדיי שאלו אותי שאלות. מה המשמעות של מהלומה? איך ממשיכים? הסברתי להם הכול. שמנסים בכל מאודך, שלא מוותרים כל עוד יש סיכוי. וברגע שחוטפים מכה - קמים, לומדים מהטעויות וממשיכים קדימה". 

בסוף נאומו אמר לקהל: "מילה אחרונה, אישית. זכיתי בארבע השנים האחרונות להנהיג את החינוך של כל ילדי ישראל - חילונים, חרדים ודתיים, יהודים וערבים, בדואים, דרוזים וצ'רקסים, כולם היו ילדיי. תודתי העמוקה לכם, אזרחי ישראל, ולבורא עולם, על שהענקתם לי את הזכות לשרת אתכם. רק דבר אחד אני יכול לומר: עשיתי הכי טוב שיכולתי למענכם, עם ישראל, העם האהוב שלי. יש עוד כל כך הרבה עבודה, ויש אנשים טובים לא פחות ממני שיעשו אותה. אתם בידיים טובות. אני אוהב את העם שלי, עם ישראל, ואת הארץ שלי, ארץ ישראל, בכל לבי. ואני מבטיח: בכל מקום שבו אהיה, לעולם לא אפסיק לתת כל שאוכל לעם ישראל".

בחודש האחרון בחר בנט להעניק את פרס ישראל במספר תחומים ל-11 אישים שונים. הטקס נערך במעמד מעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות ואנשי ציבור נוספים. 

טקס פרס ישראל 2019

טקס פרס ישראל 2019צילום: לע"מ. עודד קרני

השנה, הוענקו פרסי ישראל בתחומים הבאים: בתחום אומנויות הבמה / תיאטרון ומחול - גב' נעמי פולני, בתחום חקר לשונות היהודים וספרותיהם, חקר התרבות העממית - פרופ' אהרן ממן, בתחום חקר מדעי החיים - פרופ' עדי קמחי, בתחום חקר הגאוגרפיה, חקר ידע ארץ ישראל, חקר הארכיאולוגיה - פרופ' אמנון בן תור, בתחום אדריכלות ועיצוב - האדריכל דן איתן, בתחום חקר ההיסטוריה של עם ישראל - פרופ' מרדכי עקיבא פרידמן, בתחום חקר מדעי כדור הארץ, גיאולוגיה ומדעי האטמוספירה - פרופ' דן יקיר, חקר הסוציולוגיה והאנתרופולוגיה - פרופ' דבורה ברנשטיין, תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה - מירי וחיים ארנטל, תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה - רונה רמון ז"ל.

בתחילת נאומו התייחס השר בנט לשלושה מקרים בולטים בהיסטוריה היהודית בהם לקחו אישים פורצי דרך החלטה שוברת מוסכמות: נחשון בן עמינדב ביציאת מצרים, בנימין זאב הרצל טרם קום המדינה ודוד בן גוריון במלחמת העצמאות.

"לעיתים קרובות", אמר, "גורלו של הנחשון הוא שמזלזלים בך. אבל הנחשונים הם אלה שבונים את העולם. בזכות המעטים הללו, שמוכנים ליטול סיכון, שמוכנים להיאבק על דרכם כנגד כולם, שמוכנים לספוג ציניות והגחכה - העולם שלנו מתקדם. כל כלות פרס ישראל וכל החתנים היושבים כאן, כל אחת ואחד מהם הוא נחשון בתחומו". 

לדבריו, "כשר החינוך של ישראל אני פונה מכאן לכל תלמידה ותלמיד, לכל יזם, ולכל אדם בישראל שנושא חלום -  תהיו נחשונים! מי שלא יכול להרשות לעצמו להיכשל בגדול, לעולם לא יהיה אמיץ מספיק לְנַצח בגדול. תפעלו למען מימוש החלום שלכם.  נהיה מאלו שמתאמצים ונלחמים בחזית, ולא מאלו שלועגים ומבקרים מן העורף.

"יש לנו, למדינת ישראל, תפקיד מיוחד בעולם. ייעודנו כְּעם וְכִמדינה הוא להיות מדינת מופת נחשונית. זה יקרה רק מתוך ביטחון עמוק של מדינתנו אל מול אויבינו מבחוץ, ומתוך ניהול ויכוח בריא עם האומץ להקשיב זה לזה, מבפנים".