טקס הכומתה האבוד של גבעתי

שלוש פעמים נקבע תאריך לקיום טקס קבלת הכומתה למחזור מרץ 18 בחטיבה הסגולה ובוטל. אחד ההורים: "זה נראה כאילו הצבא עושה ככל יכולתו כדי שאף הורה לא יוכל להיות עם הבן שלו ברגע הגדול". דו"צ: "רואים חשיבות רבה בטקס. מצרים על אי הנוחות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/11/18 16:55 כו בחשון התשעט

טקס הכומתה האבוד של גבעתי
תמונת ארכיון מטקס קבלת כומתה. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: דובר צה"ל

מהרגע שהתגייסו, מצפים חיילי מחזור מרץ 2018 מחטיבת גבעתי לקבל את הכומתה הסגולה הנכספת אשר תטביע בהם את חותם הלוחמים. עם זאת לצערם, ולצער בני משפחותיהם, כבר שלוש פעמים שבוטלו מועדי האירועים שנקבעו.

"זה נראה כאילו הצבא עושה ככל יכולתו כדי שאף הורה לא יוכל להיות עם הבן שלו ברגע הגדול", כתב בפייסבוק איש התקשורת ויחסי הציבור קובי סלע, שבנו משרת בפלוגת תומר החרדית של החטיבה.

לוחמי חטיבות החי"ר עוברים במהלך שמונת חודשי מסלול הכשרתם, טירונות והכשרת לוחם. בתום תקופה זו הם צועדים את המסע המסכם, שזכה לכינוי 'מסע כומתה', בסיומו מקבלים החיילים את כומתת החטיבה. יש לציין כי לא פעם נדחו טקסים שנקבעו מראש, מסיבות שונות, אך מספר ביטולים כזה הוא אינו דבר שבשגרה, מה שהוביל לטרחה לא מבוטלת עבור חלק מהורי החיילים.

ההזמנה האחרונה לאירוע שבוטל

ההזמנה האחרונה לאירוע שבוטלצילום: צילום מסך

סלע התלונן על כך שבכל פעם שנקבע מועד לקבלת הכומתה, הוא ורעייתו שריינו יום חופש ובנוסף ציין כי הורים לחיילים בודדים טסו מחו"ל לישראל, ולבסוף גילו להפתעתם כי הטקס נדחה. "בפעם הראשונה טענו שזה בגלל הגשם ולאחר מכן קבעו תאריכים חדשים ופשוט ביטלו", הוא סיפר ל'כיפה' והוסיף בנימת ביקורת כי הוא "מקווה שבתחומים אחרים, החטיבה תהיה נחרצת יותר".

מדובר צה"ל נמסר כי "טקס הענקת הכומתה הינו טקס משמעותי עבור חטיבת גבעתי ולוחמיה. הטקס נדחה פעמיים עקב אילוצי מזג האוויר ואילוצים נוספים, מיד עם היקבע מועד סופי לקיום הטקס הוא יפורסם לכלל המשפחות". 

בנוגע להורים לחיילים בודדים אשר הגיעו במיוחד מחו"ל נאמר כי "להורים לחיילים בודדים אשר הגיעו למועד הטקס המקורי, נערך במיוחד טקס הענקת כומתה מצומצם בבסיס האימונים של החטיבה". עוד נמסר מדובר צה"ל כי "החטיבה רואה חשיבות רבה בטקס זה ותפעל על מנת שמספר רב ככל הניתן של קרובים יוכלו להגיע. אנו מצרים על אי הנוחות".