טענה: נשות הכותל "המציאו" צעיר חרדי חמוש בסכין

נשות הכותל דיווחו לכלי התקשורת כי מאבטחים עצרו חרדי חמוש בסכין וטענו כי זה ביטוי להסתה שעלולה להיגמר באסון. בתנועה למדינה יהודית ודמוקרטית טענו מנגד כי מדובר בשקר. משטרת ישראל: "לא מכירים את המקרה". נשות הכותל: "המשטרה לא מגינה עלינו מפני האיומים על חיינו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/10/17 17:02 ה בחשון התשעח

טענה: נשות הכותל "המציאו" צעיר חרדי חמוש בסכין
הסכין של המחבלת, צילום: דוברות המשטרה

לפני מספר ימים פרסמו 'נשות הכותל' הודעה לתקשורת בה נאמר בין היתר כי במהלך אירוע שהן קיימו במתחם הכותל ניסה חרדי לחדור למקום כשהוא חמוש בסכין. מבדיקת 'כיפה' עלה כי כלל לא בטוח שהאירוע התקיים

מידי ראש חודש עורכת תנועת 'נשות הכותל' אירוע מיוחד שבשיאו תפילה בעזרת נשים עם ספרי תורה ולעיתים גם תפילה מעורבת מחוץ לעזרה ולמתחם המסורתי של הרחבה. בעבר התקיימו על כך עימותים רבים כשהפעם טענו בתנועה המחאה נגדם גלשה לידי סכנת חיים ממשית.

בהודעה שהן הפיצו לכלי התקשורת לפני מספר ימים הובאה תגובתה של יו"ר התנועה, ענת הופמן, שהתייחסה לצעיר חרדי שניסה לטענתן לחדור למתחם הכותל עם סכין. "בהתייחסה לצעיר חרדי", נכתב בהודעה, "שניסה להיכנס לכותל עם סכין קומנדו ונתפס ע"י המאבטחים בכניסה העליונה לכותל (מהשוק), הוסיפה ענת הופמן: 'הכתובת על הקיר ברורה נוכח ההסתה נגד נשות הכותל זה יגמר בדם. מתווה הכותל הוא הפתרון היחיד שמקובל על כולם, ועל הממשלה לפעול ליישומו'".

נשות הכותל

נשות הכותלצילום: הדס פרוש פלאש 90

לפניית 'כיפה' אמרו במשטרת ישראל כי הם לא מכירים מקרה כזה וביקשו ליזום פניה לקרן למורשת הכותל שאחראית על המאבטחים במקום. בקרן אמרו גם כן כי הם קראו על המקרה בהודעה של 'נשות הכותל' אך לא נתקלו בו בעצמם.

מ'נשות הכותל' נמסר בתגובה כי הדבר "רק מוכיח את הטענות שלנו, שהקרן למורשת הכותל ומשטרת ישראל לא עושות את תפקידן ולא מגינות עלינו מפני האלימות והאיומים על חיינו".

בתנועה למדינה יהודית ודמוקרטית, שטענה כי נשות הכותל שיקרו בדיווח, אמרו כי "יו"ר נשות הכותל ענת הופמן עושה הכל כדי לסכסך את חלקי האוכלוסייה היהודית זה בזה ונעזרת בחיבוק החם והלא אובייקטיבי של התקשורת. הפעם הופמן החליטה להמציא סיפור שלא היה ולא נברא על צעיר חרדי שניסה לרצוח אותן בכותל המערבי בעקבות ההסתה נגד נשות הכותל".

 לדבריהם, "ההסתה היחידה שאנו עדים לה היא ההסתה של הופמן והשקרים שהיא מפיצה על אזרחי ישראל בפני יהודי העולם כדי ללחוץ על ממשלת ישראל לאשר את מתווה הכותל. השימוש בחרמות, איומים ועלילות דם הוא שימוש פסול ויש לגנות אותו מכל וכל".