טענה: ביטלו את הזמנתו לכנס הגיור

ב'השגחה פרטית' טענו כי מארגני הכנס לחיזוק הרבנות הראשית ביטלו את הרשמתו של אחד מרבני הארגון. בנוסף בוטלה הגעתה של עו"ד מ'מרכז צדק לנשים'. מארגני הכנס: "מקבלים בברכה כל רב אשר רואה את עצמו כחלק מהרבנות הראשית ומדרכה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/07/18 17:01 ו באב התשעח

טענה: ביטלו את הזמנתו לכנס הגיור
כנס הגיור, צילום: באדיבות המצלם

כנס הרבנים שנושא חיזוק מעמדה של הרבנות הראשית שנערך היום (רביעי) שווק כאירוע שנועד ל"כל רבני ישראל". בארגון 'השגחה פרטית' לעומת זאת טענו כי ברגע האחרון הם נדרשו שלא להגיע למרות שנרשמו. לטענת המארגנים הדבר נועד למניעת מעשי פרובוקציה.

לטענת 'השגחה פרטית' הרב צ'אק דוידסון, העומד בראש מערך הנישואין הפרטיים, נרשם לכנס שמטרתו חיזוק הרבנות הראשית לאור המיזמים הפרטיים בנושאי הכשרות וכן מתווה הגיור החדש שהוצע לאחרונה על ידי הוועדה בראשותו של השר לשעבר משה נסים.

מבדיקת 'כיפה' עלה כי גם הרשמתה לכנס של עו"ד ניצן כספי שילוני מ'מרכז צדק לנשים' בוטלה והיא התבקשה שלא להגיע לאירוע. עם זאת, יש לציין כי נציג מכון 'עתים', אשר מציג עמדה המנוגדת לרבנות הראשית במגוון תחומים לרבות נושא הגיור, נרשם לכנס והזמנתו לא בוטלה.

"בין מארגני הכנס ישנם יהודים המקפידים לומר 'כל ישראל אחים', אבל מסתבר שמבחינתם יש אחים חורגים המנודים מהמשפחה, אמר ראש הארגון הרב אהרון ליבוביץ.

עוד הוסיף הרב ליבוביץ כי "מארגני הכנס מדברים על 'אחדות', אבל הם בעצם מתכוונים ל'אחידות'. הם מדברים על 'כל רבני ישראל', אבל פונים בעצם ל'כל בדלני ישראל'. במקום לערוך כנס חירום כדי לפתור את משבר הגיור, כדי לנקות את הכשרות משחיתות, או כדי להפוך את מערך הנישואין לפתוח עבור כל זוג יהודי במדינה - עורכים כנס שמטרתו המוצהרת אחת: לוודא שיהיה כאן עוד מאותו הדבר".

מתמזג עם צהר. הרב ליבוביץ

הרב אהרון ליבוביץצילום: נועם פיינר

על השאלה מדוע היה חשוב לחברי הארגון להגיע לכנס שלפי מארגניו מטרתו חיזוק הרבנות הראשית ובלימת רפורמת הגיור, ענו בארגון כי באו לשמוע עמדות המנוגדות לדעתם ללא כל רצון וכוונה לעורר מהומות.

מ'מרכז צדק לנשים' נמסר כי "בכנס משתתפים הרבנים הראשיים לישראל, רבני ערים, דיינים מכהנים ועובדי מדינה נוספים שמקבלים את שכרם מכספי ציבור. הכנס עוסק בענייני גיור, נישואין וגירושין, אותם נושאי ליבה של מרכז צדק לנשים, ולכן מדובר מבחינתנו בכנס מקצועי שבו נוכל לשמוע ולהתעדכן בעמדתם של גורמים מרכזיים במערכת".

לדבריהן, "העובדה שנשים רשאיות להשתתף בכנס רק אם הן נשואות לרבנים, ואף אישה לא מגיעה בזכות עצמה, ככל הנראה מבטאת את תפיסתם המצערת של הארגונים המשתתפים באשר למקומן ומעמדן של נשים. עוד יש לומר כי איסור ההשתתפות שהוטל עלינו מביע תפיסה של הסתגרות ופחד מהאחר והאחרת שמאפיינת לצערנו את דרכם. כבר מזמן לא מדובר ברבנות ראשית לישראל, אלא רבנות ראשית לבעלי תפיסות מדירות וקיצוניות".

ממארגני הכנס נמסר: "אנו מקבלים בברכה כל רב אשר רואה את עצמו כחלק מהרבנות הראשית ומדרכה. צר לנו כי צ׳אק דוידסון אשר מתנגד נחרצות לממסד הרבני ופועל בשיתוף פעולה מלא עם הקרן לישראל חדשה נרשם לכנס רק בשביל לעשות פרובוקציות זולות ולכן מקומו איננו אתנו".