טיל פטריוט שוגר לעבר כלי טיס בצפון

על רקע המתיחות בגבול הצפוני, הופעלה אזעקה במועצות האזוריות גולן ועמק הירדן כתוצאה משיגור טיל פטריוט לעבר כלי טיס שהתקרב משטח סוריה. התושבים הונחו לחזור לשגרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/18 15:56 כח בתמוז התשעח

טיל פטריוט שוגר לעבר כלי טיס בצפון
משגרי פטריוט, צילום: פלאש 90

במועצות האזוריות גולן ועמק הירדן נשמעה היום (ד') אזעקה. מדובר צה"ל נמסר כי האזעקה הופעלה כתוצאה משיגור טיל פטריוט לעבר כלי טיס בלתי מאויש שהתקרב משטח סוריה. לאחר זמן מה הונחו התושבים לחזור לשגרה.

"לפני זמן קצר יירטו כוחותינו באמצעות סוללת פטריוט כלי טיס בלתי מאויש שחדר מכיוון סוריה לעבר שטח ישראל. מערכות ההגנה זיהו את האיום ועקבו אחריו. אנו לא נאפשר הפרה של הריבונות האווירית של מדינת ישראל ויפעל נגד כל ניסיון לפגיעה באזרחיה", נמסר מדובר צה"ל.

בשל האירוע הביטחוני משטרת ישראל ביקשה מכל כלי השיט באגם הכנרת לצאת מהמים, וציבור הימאים התבקש להישמע להוראות כוחות הביטחון.

אתמול סייר שר הביטחון ליברמן ברמת הגולן, על רקע המתיחות בגבול הצפון בעקבות המלחמה הפנימית בסוריה, שנערכת בסמוך לישראל. "אני חייב לציין שמאוד התרשמתי מהמוכנות של כוחותינו, גם מהבנת האירועים ובאמת מגיע פה שאפו לצה"ל, שאפו לצבא הגנה לישראל על כל המוכנות", אמר ליברמן במהלך הסיור.

שר הביטחון שיגר מסר מאיים למשטר הסורי, ואמר: "חשוב לציין את הסכם ההפרדה מ-74', והבהרתי פה גם למפקדים וגם לנציגי אונדו"ף - מבחינתנו כל כניסה של כוח סורי לאזור חיץ, כל חייל סורי שימצא באזור החיץ, מסכן את נפשו. גם לגבי הרצועות הנוספות, גם שם נקפיד על קוצו של יוד על ההרכב ועל כמות היקף הכוחות בהתאם לאותו הסכם של 74'.

"דבר נוסף שאנחנו מזהים זה גורמים שמזוהים עם כוחות הציר, את המאמץ שלהם תחת חסות המשטר להקים תשתית טרור פה ברמת הגולן הסורי. המאמץ הזה להקמת תשתית טרור תחת חסות המשטר מבחינתנו זה דבר בלתי מתקבל על הדעת ואנחנו נפעל בעוצמה נגד כל תשתית טרור שאנחנו נראה ונזהה פה באזור", הוסיף.