טו' בשבט בקבר יוסף: מתפללים לצמיחה

לכבוד חג האילנות נכנסו מעל 2,000 בני אדם לקבר יוסף בליווי והאישור כוחות הביטחון. ראש מועצת שומרון: "בחג הצמיחה אנחנו מקווים לראות את עם ישראל צומח וגדל בארצו, ללא חשש ממה יאמרו הגויים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/19 09:03 טו בשבט התשעט

טו' בשבט בקבר יוסף: מתפללים לצמיחה
מתפללים בקבר יוסף, צילום: ללא

מעל 2000 בני אדם נכנסו הלילה לקבר יוסף, זאת כחלק מהכניסות הקבועות אותן מקיימת מדי חודש מועצה אזורית שומרון יחד עם מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים, ובליווי ובאישור צה"ל. 

בין הנכנסים היה גם: סגן ראש מועצת שומרון דוידי בן ציון, רבה של העיר ריו דה ז'נרו בברזיל, מח"ט שומרון לשעבר אל"מ יואב ירום, חבר מועצת העיר טבריה רפאל טרבלסי, חבר מועצת העיר צפת יוחאי עזרא ומתפללים ומבקרים רבים מכל רחבי הארץ והעולם.

במהלך הכניסה, קיימו תלמידי ישיבת "רועה ישראל" של הרב דודי דודקביץ', טיש ט"ו בשבט והתוועדות בבית המדרש שבמקום, אכלו מפירות הארץ שרו ורקדו בליווי נגנים. 

ראש מועצת שומרון דגן אמר לאחר הכניסה: "טו בשבט הוא חג של צמיחה, של התחדשות, גם אנחנו מצפים לראות את ממשלת ישראל מאפשרת צמיחה אמיתית בהתיישבות ובכל ארץ ישראל ובכלל זה גם ביחס לקבר יוסף והמקומות הקדושים בשומרון. הגיע הזמן שממשלת ישראל תממש באומץ את ריבונותה בקבר יוסף ותצמיח את האיזור ההיסטורי החשוב ככ לעם ישראל" 

בן ציון אמר במקום: "ברגעי משבר נדרשת מנהיגות: "יוסף הצדיק יכול היה לבכות על מר גורלו, גם נזרק לבור על ידי אחיו, גם נזרק לכלא על לא עוול בכפו במצרים אבל הוא לא נשבר. דווקא כשקשה צריך לעשות השתדלות גדולה ואז השם עוזר. יוסף מאחד את אחיו, לא נוטר טינה ולא נוקם באף אחד. כך גם אנו היום, פנינו לחיבורים ואחדות לטובת עם ישראל".