חתן פרס ישראל לחקר ארץ ישראל - אמנון בן תור

פרס ישראל בתחום הגיאוגרפיה, ארכיאולוגיה וידע ארץ ישראל יוענק לפרופסור אמנון בן תור, מבכירי הארכיאולוגים בישראל. ועדת הפרס: "פרופסור אמנון בן-תור נמנה על השורה הראשונה של הארכיאולוגים בישראל, בעל מעמד בולט ומוניטין בינלאומיים ונמנה על החוקרים המובילים את המחקר הארכיאולוגי של ארץ ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/19 18:01 כ באדר ב'

חתן פרס ישראל לחקר ארץ ישראל - אמנון בן תור
אמנון בן תור, צילום: באדיבות המצולם

שר החינוך, נפתלי בנט, הודיע היום (ד') על זכייתו של חתן פרס ישראל בתחום חקר הגאוגרפיה, חקר ידע ארץ ישראל, חקר הארכיאולוגיה - פרופ' אמנון בן תור, בן 84 מירושלים, וברך אותו על זכייתו בפרס.

ועדת הפרס התכנסה בראשותו של פרופ' יוסי כץ - יו"ר הוועדה, כשלצדו החברים – פרופ' אליעזר אורן, פרופ' עוז אלמוג ופרופ' נעמה גורן ענבר. השנה, הרכבי הוועדה כוללים נציגות נשים וזאת בהתאם למדיניות החדשה שקבע שר החינוך בנט.

פעילותו הציבורית של פרופ' בן תור כוללת שורה של תפקידים שמילא וביניהם כהונתו רבת השנים במועצה הארכאולוגית ובוועד המנהל של החברה לחקירת ארץ-ישראל ועתיקותיה, וכן בהנהלה המדעית של מוזיאון ארצות המקרא.

בנימוקיה ציינה הועדה כי: "פרופסור אמנון בן-תור נמנה על השורה הראשונה של הארכיאולוגים בישראל, בעל מעמד בולט ומוניטין בינלאומיים ונמנה על החוקרים המובילים את המחקר הארכיאולוגי של ארץ ישראל. שמו הולך לפניו בזכות חפירותיו הרבות והמגוונות ופרסומיו המדעיים, שרבים מהם הפכו לנכסי צאן ברזל לחוקרים בארץ ובעולם. במשך כחמישה עשורים, הוא עסק במחקר, בניהול חפירות ארכאולוגיות, במיוחד מפעל החפירות היוקרתי בחצור, בפרסומן בהרבצת תורת הארכיאולוגיה לדורות של תלמידים ובהכשרת הדור הבא של חוקרים. חפירותיו נוגעות בפרקים שונים בתרבותה החומרית של ארץ ישראל למן האלף השלישי לפנה"ס ועד לראשית האלף הראשון לפני הספירה".