חשש לזיהום: נסגרו נחלי הזאכי והזוויתן

על רקע החשד כי מספר מטיילים ברמת הגולן חלו במחלת לפטוספירוזיס, הודיעו ברשות הטבע והגנים על סגירת שני הנחלים למטיילים, "זו תופעה עונתית שחוזרת בכל שנה בה כמות המים נמוכה".

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/08/18 20:05 א באלול התשעח

חשש לזיהום: נסגרו נחלי הזאכי והזוויתן
סגר. נחל הזוויתן, צילום: פלאש 90. דורון הורוביץנ

על רקע מספר בני אדם שככל הנראה חלו במחלת לפטוספירוזיס לאחר שרחצו בחלק ממקורות מים ברמת הגולן, הודיעו הערב (ראשון) ברשות הטבע והגנים על סגירת חלק מהנחלים למטיילים.

מאז השבוע שעבר טופלו מספר אנשים בחשד שחלו במחלה שזכתה גם לכינוי "עכברת", הנגרמת כתוצאה ממגע בשתן של בעלי חיים החולים במחלה.

ברשות הטבע והגנים התייחסו למקרים ואמרו כי "בהמשך להנחיית משרד הבריאות, סגרה הרשות את הנחלים הזוויתן והזאכי לאחר שנמצא בדיגום ממצא קולי, וזאת עד לביצוע דיגום נוסף. זו תופעה עונתית שחוזרת בכל שנה בה כמות המים נמוכה. סביר להניח שהמקור הוא צואת פרות".

יש לציין כי נושא סגירת הנחלים בחלק מתקופת הקיץ היא לא תופעה נדירה. גם בשנה שעברה יצאה רשות הטבע והגנים בהודעה דומה, על נחלי הזאכי והיהודיה 

בין התסמינים למחלת הלפטוספירוזיס ניתן לציין כאבי ראש, כאבי שרירים, חום, דימום מהריאות, אי ספיקת כליות ודלקת קרום המוח. במצבים מסויימים הידבקות במחלה עלולה אף לגרום למוות