חשש להידבקות המונית בחצבת באירוע של חב"ד

חולה בחצבת השתתף באירוע של התנועה, בו לקחו חלק כאלף בני אדם. מארגני האירוע הפיצו הודעות, בהן קראו לאנשים להתחסן בדחיפות ולעקוב אחר גילויי סימפטומים של המחלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/18 10:30 י בטבת התשעט

חשש להידבקות המונית בחצבת באירוע של חב"ד
חשש להידבקות באירוע של חב"ד? למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: תומר נויברג/פלאש 90

אלף משתתפים, בערב מיוחד של תנועת חב"ד במרכז הארץ, נחשפו בתחילת השבוע למחלת החצבת, בעקבות השתתפותו של חולה במחלה באירוע. כך דווח היום (שלישי) באתר 'וואלה'.

מדובר באירוע בשם "דידן נצח", שהתקיים בכפר חב"ד, שלאחריו נשלחה הודעה למשתתפים בה נאמר כי על מי שעדיין לא התחסן מפני חצבת יש לפנות בדחיפות לקופות החולים כדי להתחסן. עוד נאמר בהודעה כי מי מהמשתתפים שיפתח מחלות חום או פריחה בשלושת השבועות הקרובים, יצטרך לפנות לרופא ולעדכן כי יתכן ובא במגע עם חולה חצבת.

חיסון לחצבת. אילוסטרציה

חיסון לחצבת. אילוסטרציהצילום: shutterstock

מאז שנודע על התפרצות המחלה לפני כתשעה חודשים, כך עלה מנתוני משרד הבריאות, נדבקו בישראל כ- 2,500 בני אדם. לפני כשבועיים דווח על ילד כבן 10 מהשומרון שלקה במחלה ומצבו הידרדר.

הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית, פרסם בחודש שעבר מכתב בו הוא קורא לציבור להתחסן ולחסן את הילדים נגד החצבת. "חשוב לדעת כי החיסון לא מסוכן כלל והוא גם לא עולה כסף. אחרי 24 שעות לא מרגישים כלל שערכנו חיסון, והוא מועיל לכל החיים. כל תינוק מגיל שנה יכול לערוך אותו. כשאדם מתחסן הוא עושה חסד גם עם עצמו וגם עם סביבתו. אם כולנו נתחסן נוכל למנוע מהמחלה הזאת להיות חלילה כמו מגיפה". כתב הרב אליהו.