חרם פלסטיני: "סגן נשיא ארה"ב לא רצוי כאן"

ברשות הפלסטינית הודיעו כי פגישתו המתוכננת של מייק פנס עם אבו מאזן בשטחי הרשות שתוכננה לעוד כשבועיים מבוטלת, "הוא לא רצוי בפלסטין". נתניהו המשיך לחגוג את הכרזת טראמפ: "יש רגעים גדולים בתולדות הציונות: הכרזת בלפור, הקמת המדינה, שחרור ירושלים ואתמול - הכרזת טראמפ"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/12/17 22:18 יט בכסלו התשעח

חרם פלסטיני: "סגן נשיא ארה"ב לא רצוי כאן"
יבקר בישראל בחנוכה. מייק פנס, צילום: צילום מסך מיוטיוב

ברשות הפלסטינית לא נרגעו מהצהרת דונלד טראמפ אמש והערב (ה') הם הכריזו כי סגנו מייק פנס, שאמור להגיע למזרח התיכון בעוד כשבועיים, לא מוזמן להיכנס לשטחי הרשות.

"הוא לא רצוי בפלסטין", בכיר בפת"ח ג'יבריל רג'וב שהוסיף כי "בשם הפת"ח אני אומר שלא נקבל את סגנו של טראמפ בשטחי הרשות. הוא ביקש לפגוש את אבו מאזן ב-19 בדצמבר בבית לחם - פגישה שכזו לא תתקיים".

בוושינגטון לעומת ניסו להרגיע את הרוחות, שהתלהטו היום במספר הפרות סדר ביהודה שומרון ועזה, כדוברת הבית הלבן, שרה סנדרס, אמרה כי ארה"ב לא ויתרה על התהליך המדיני ועל כוונתה לחתור להסכם שלום. עוד היא אמרה בתדרוך לעיתונאים שהם לא מכירים מדינות נוספות שמתכוונות להכיר בירושלים כבירת ישראל בזמן הקרוב. "אני לא אומרת שאין כאלה, אבל אני לא מכירה שיש כאלה". 

https://www.facebook.com/Netanyahu/videos/10155206821047076/

בתוך כך ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום שוב להכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל והשווה אותה לשורת אירועים היסטוריים בתולדות הציונות, "יש רגעים גדולים בתולדות הציונות: הכרזת בלפור, הקמת המדינה, שחרור ירושלים ואתמול - הכרזת טראמפ".

נתניהו הוסיף כי הוא אמר לטראמפ, "ידידי הנשיא, אתה עומד לעשות היסטוריה. ואתמול - הוא עשה היסטוריה. זה רגע מרומם ומאחד: לימין, לשמאל, דתיים, חילונים. אנו מעלים את ירושלים על ראש שמחתנו".