חרם? בידוד? בשומרון חתמו על ברית עם עיר באירופה

בצל האו"ם נגד הכרה בירושלים כבירת ישראל, ראש מועצת שומרון והשר יריב לוין חתמו על הסכם בתחום התיירות עם עיר הנופש ההונגרית הביז. דגן: "שמחים לשתף פעולה עם אחת מערי התיירות המרכזיות ביבשת"

חדשות כיפה דויד ליבנה 28/12/17 08:35 י בטבת התשעח

חרם? בידוד? בשומרון חתמו על ברית עם עיר באירופה
יוסי דגן ויריב לוין בחתימה על ברית ערים תאומות עם הביז, צילום: רועי חדי

אחרי שבשבוע שעבר נחלה ישראל אכזבה דיפלומטית כשהוחלט באו"ם שלא להכיר בהכרזה האמריקנית על ירושלים כבירת ישראל, בשומרון דווקא הצליחו להשיג הכרה נוספת, הפעם בתחום התיירות. השבוע חתמה מועצת השומרון על ברית ערים תאומות בתחום התיירות עם העיר ההונגרית הביז, שנחשבת לאחת מעיירות הנופש המרכזיות באירופה.

ההסכם נחתם על ידי ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, וראש עיריית הביז, גאבור פאפ, בנוכחות שר התיירות, יריב לוין.

העיר הביז היא אחת מערי הקיט המרכזיות באירופה, הרושמת כמחצית ממספר התיירים במדינת ישראל כולה בשנה. בשטחה שוכנים האגם התרמי השני בגודלו בעולם והאגם הטבעי הפעיל הגדול ביותר בעולם.

הצדדים הסכימו ביניהם על קידום האינטרס התיירותי המשותף הקיים בין שתי הרשויות, ועל שיתוף פעולה שיתרום  בין השאר לחיזוק הקשר בין ישראל להונגריה, ויתרום תרומה כלכלית לשני הצדדים. בין היתר סוכם על הקמת קבוצות עבודה משותפות לפיתוח התיירות בשני הצדדים והחלפת משלחות, כולל סמינר להעשרת והעמקת הידע והלמידה ההדדית. כחלק מההסכם יחל קמפיין ניו מדיה ויחסי ציבור באזור כדי לעודד תיירים נוספים להגיע לטייל בשומרון.

בתוך כך בשנתיים האחרונות מעידים אנשי ענף התיירות בשומרון על עלייה של כ-200% בתיירות הנכנסת מכל העולם, בדגש על המדינות האסיאתיות (יפן, קוריאה והפיליפינים), שבדיה ארה"ב ואוסטרליה. 

העלייה המשמעותית בתיירות הנכנסת לשומרון מתרחשת לאחר פעילות אינטנסיבית של מחלקת התיירות, יחד עם יחידת קשרי החוץ של המועצה האזורית שומרון, ולאחר מרתון פגישות של דגן עם גורמים בתחומי התיירות בכל העולם. 

יוסי דגן ויריב לוין בחתימה על ברית ערים תאומות עם הביז

יוסי דגן ויריב לוין בחתימה על ברית ערים תאומות עם הביזצילום: רועי חדי

"השומרון נחשב לאחד המקומות היפים בעולם עם נופים בראשיתיים עוצרי נשימה", אמר דגן, "זה דבר שכבר הפך ידוע בעולם. לכך צריך להוסיף את האתרים ההיסטוריים והתנכ"יים הרבים. כעת אנחנו שמחים לשתף פעולה עם אחת מערי התיירות המרכזיות באירופה ובכך לקדם הן את הכלכלה והן את התיירות הנכנסת בקרב שני הצדדים".
  
שר התיירות יריב לוין אמר במעמד החתימה: "ליוזמה הזו יש פוטנציאל עצום להגברת התיירות לשני הצדדים. אני מברך את ידידי יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון על חתימת ברית ערים תאומות בתחום התיירות עם העיר הביז. שיתוף הפעולה בין הרשויות יתרום לתנועת התיירות לישראל, ששברה השנה את שיא כל הזמנים בכניסות תיירים.

"אני סמוך ובטוח שהתיירים ההונגרים שיבקרו באזור השומרון, כמו גם כל תייר אחר שיבקר בחבל ארץ זה, ימצאו חבל ארץ יפה וייחודי המספר את ההיסטוריה של העם היהודי בארץ ישראל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן