חרדים מותר לתקוף אבל אתיופים אסור?

מועמד 'יש עתיד' בחולון העלה סרטון אנטי-חרדי, אך עד כה לא נשמעה אף תגובה מצד חברי הכנסת של המפלגה - עד שברשת העלו סרטון מפוברק עם תמונות אתיופים במקום חרדים

חדשות כיפה יהונתן קליין 04/10/18 14:38 כה בתשרי התשעט

חרדים מותר לתקוף אבל אתיופים אסור?
הסרטון המקורי של יש עתיד, צילום: צילום מסך. פייסבוק

סיפורה של צביעות: שלשום (ג') העלה מועמד מפלגת 'יש עתיד', לראשות עיריית חולון, אילן גזית, סרטון המביע דאגה מהבוחרים החרדים בעיר וממספר נציגיהם במועצה; "ביום הבחירות אתם תיהנו מיום חופש, אבל הם (החרדים) ילכו להצביע. אתם תלכו לים, אבל הם ילכו להצביע. אתם, החילונים, תלכו לפיקניק, לשופינג, לבזבז קצת כסף, אבל הם בטוח ילכו להצביע".

https://www.facebook.com/IlanGazitHolon/videos/280817466105264/

גולשים רבים הביעו זעזוע מהסרטון, בתגובות כמו: "וואו, כמה שנאת חינם בסרטון אחד". וגם: "מזעזע. אנטישמיות 2018 יהודים נגד יהודים", "מבחיל".

עד לשעה זו, בוקר יום חמישי, לא נשמע קולם של חברי הכנסת של 'יש עתיד' בנושא. אך אתמול בלילה העלה הרב עמיחי אליהו, יו"ר 'איגוד רבני קהילות', לרשת סרטון מפוברק, בו הוחלפו תמונות החרדים בתמונותיהם של יהודים יוצאי אתיופיה, ואילו לסרטון הזה כבר לא איחרו התגובות להגיע. חברת הכנסת פנינה תמנו-שטה, מיש עתיד, הודיעה שבכוונתה לפנות לחברת פייסבוק על מנת שיורידו את הסרטון 'הגזעני', בטענה שמדובר בסרטון מפוברק.

תגובות חברת הכנסת תמנו-שטה

תגובות חברת הכנסת תמנו-שטהצילום: צילום מסך. פייסבוק

בהמשך פרסמה תמנו-שטה פוסט זועם בנושא, ובו כתבה: "זה מפוברק! מישהו לקח סרטון עם תמונות אחרות והחליף לתמונות של יוצאי אתיופיה. השימוש הציני של מי שעשה את זה בחוסר רגישות לציבור שלם הוא רשעות ואי אכפתיות לכאב של הקהילה". רק בסוף הפוסט מוסיפה תמנו-שאטה: "אומר שאני נגד גם הסרטון המקורי".

אז מדוע הסרטון המקורי לא הפריע לאף אחד, אך כאשר הופנו החיצים לעבר מגזר אחר פתאום היה דחוף לחברת הכנסת להגיב? לפנינה תמנו-שטה הפתרונים.

עד לשעה זו ועל אף פניית 'כיפה', לא התקבלה תגובתה של חברת הכנסת פנינה תמנו-שטה