"חצו את הגבול": חוק "שוברים שתיקה" אושר בוועדה

החוק שמבקש למנוע את כניסתם של ארגונים שיוגדרו כפועלים נגד צה"ל לבתי ספר אושר לקריאה שנייה ושלישית. שר החינוך: "מי שמסתובב בעולם ותוקף את חיילי צה״ל שלנו מאבד את זכותו להיכנס לבתי הספר שלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/18 11:41 כ בתמוז התשעח

"חצו את הגבול": חוק "שוברים שתיקה" אושר בוועדה
למצולמים אין קשר לכתבה. שוברים שתיקה, צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

ועדת החינוך של הכנסת אישרה היום (ג') לקריאה שנייה ושלישית את חוק "שוברים שתיקה", שקובע כי ארגונים שיוגדרו כפועלים נגד צה"ל לא יוכלו להיכנס לבתי ספר ולהיפגש עם תלמידים.

יוזם החוק, שר החינוך נפתלי בנט, אמר כי ״שוברים שתיקה חצו מזמן את גבול השיח הלגיטימי כשבחרו בדרך של הכפשה ושקרים כנגד חיילי צה״ל מעל הבמה הבינלאומית. השגיאה של הארגון היא היציאה לחו"ל כדי לבקר משם את מדינת ישראל וצה"ל.

''רוצים לפעול? תפעלו בתוך הבית. כל עוד הם פועלים בחו"ל כנגד ישראל וצה"ל, אני לא אאפשר את פעילותם במערכת החינוך. מערכת החינוך אמונה על עיצוב דור העתיד, ואין כל סיבה שקולות מעין אלו יחלחלו אל תלמידי ישראל״. בציוץ בטוויטר הוסיף בנט כי "מי שמסתובב בעולם ותוקף את חיילי צה״ל שלנו מאבד את זכותו להיכנס לבתי הספר שלנו".

ח''כ שולי מועלם-רפאלי שמקדמת את החוק אמרה: "צריך לשים סוף למציאות ההזויה שבתי ספר מאפשרים כניסה ושיח עם תלמידים לארגונים שמסיתים וחותרים נגד צה"ל ומדינת ישראל ומוציאה את דיבתם רעה בארץ ובעולם. מערכת החינוך שדוגלת בערכים של אהבת המולדת, ערבות הדדית וגיוס לשרות משמעותי בצה"ל לא יכולה לאפשר מתן במה לגורמים המעוותים ערכים אלה.

''הרצאות ופעילויות הקוראות לתלמידי כיתות י"א וי"ב שלא להתגייס לא יתקיימו עוד בין כותלי בתי הספר. כששוברים שתיקה וחבריהם בשמאל הקיצוני מתנגדים לחוק הזה ברור למה, שכן הוא פוגע באחד מעיקרי הפעילות שלהם - הוצאת דיבת צה"ל חייליו ומפקדיו רעה".