ח"כ שפיר קוראת לפתוח בחקירה נגד יו"ר להב"ה בחשד להסתה לרצח

ח"כ סתיו שפיר פנתה ליועמ"ש לפתוח בחקירה נגד בנצי גופשטיין בעקבות ההפגנה הצפויה מול מצעד הגאווה בירושלים ביום חמישי. גופשטיין: "מציע לח"כ שפיר ללמוד על החשיבות של חופש הביטוי במדינה דמוקרטית" 

חדשות כיפה גלעד כהן 31/07/18 22:58 יט באב התשעח

ח"כ שפיר קוראת לפתוח בחקירה נגד יו"ר להב"ה בחשד להסתה לרצח
סתיו שפיר, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

חברת כנסת סתיו שפיר שיגרה היום (ג') פנייה דחופה ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט בדרישה לפתוח בחקירה נגד יו"ר להב"ה בנצי גופשטיין בחשד לביצוע עבירות של הסתה לאלימות ולרצח.

המכתב נשלח בעקבות דברים שאמר גופשטיין, בהם כינה את קהילת הלהט"ב "ארגון טרור" וקרא להפגין נגד מצעד הלהט"ב תחת הכותרת "ירושלים היא לא סדום".

במכתבה ליועמ"ש כתבה שפיר, "קהילת הלהט"ב סופגת אלימות ואפלייה במשך שנים. בתקופה האחרונה נעמדו חברותיה וחבריה, יחד עם ציבור עצום ורב כדי לעצור את האפלייה והפשעים האיומים הבאים בעקבותיה". לדבריה, "יש לעשות הכל כדי שמדינת ישראל תהפוך להיות מדינה שוויונית ובטוחה לכל אזרחית ואזרח, ללא קשר לנטייה מינית, מין או מגדר".

בנצי גופשטיין בעקבות הפניה של סתיו שפיר ליועמ"ש אמר "אני מציע לח"כ שפיר ללמוד על חשיבות הדמוקרטיה ועל החשיבות של חופש הביטוי במדינה דמוקרטית.  לא נרתע מאיומים של אנשי הקהילה הלהטב"ית. ההפגנה תתקים כמתוכנן ביום חמישי מול המצעד. אני מברך את הרב לוינשטיין על קריאתו להגיע להפגנה ויודע שהרוב הדומם במדינת ישראל נגד אבא ואבא ובודאי נגד מצעדי פרובוקציה ברחבי ירושלים."

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן