ח"כ שטרן לרבנים: קירוב יהדות התפוצות-אתגר גם שלכם

חבר הכנסת אלעזר שטרן טוען שצריך להילחם בהתבוללות ולקרב את יהודי התפוצות בעזרתם של הרבנים האורתודוקסים "איבדנו ואנחנו ממשיכים לאבד חלקים גדולים מהעם שלנו עקב התבוללות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/18 10:56 יג בכסלו התשעט

ח"כ שטרן לרבנים: קירוב יהדות התפוצות-אתגר גם שלכם
אלעזר שטרן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת אלעזר שטרן (יש עתיד) פנה בפנייה נרגשת לרבנים האורתודוקסים בוועדת העלייה והקליטה היום (ד') בכנסת: "הקשר עם אחינו היהודים בתפוצות ושימור הקשר בין מדינת ישראל לעם היהודי הוא לא רק אתגר של מדינת ישראל אלא גם של הרבנים האורתודוקסים בקהילות"

ח"כ שטרן אמר את הדברים בדיון אתגרי הקהילות היהודיות באירופה ובחינת מעורבות ושיתוף פעולה מערכתי עם מדינת ישראל: "צר לי שאף חבר כנסת מטעם המפלגות הדתיות לא נמצא בדיון. איבדנו ואנחנו ממשיכים לאבד חלקים גדולים מהעם שלנו עקב התבוללות. אם ההלכה שאנחנו נסמכים עליה הייתה חיה את המציאות של ימינו, אני חושב שמרבית סוגיות הגיור היו מקודמות יותר לפי רוח הרמב"ם. מדיניות הגיור הייתה נלחמת בהתבוללות שמתרחשת בתפוצות וגם במדינת ישראל כיום".

חבר הכנסת קרא רבנים וראשי קהילות בתפוצות לתמוך בפשרת מתווה הכותל: "גם אם לעולם לא תתפללו בחלקה הדרומית. שימור הקשר עם אחינו, יהודי התפוצות, הוא לא רק אתגר של מדינת ישראל, אלא גם של הרבנים האורתודוקסים בתפוצות".

צפו בסרטון בוועדה: