ח"כ שטרן: הדתיות שמתגייסות טובות מבנות השירות לאומי

חבר יש עתיד והאלוף לשעבר טען כי למרות מלחמות הרבנים הבנות הדתיות ימשיכו להתגייס, "מי שינבח ינבח והשיירה תמשיך". הוא גם השווה בין רבנים לארגוני שמאל קיצוני, "לא מבין מה ההבדל בין שוברים שתיקה לבין רב שקורא לא להתגייס מכל מיני סיבות אחרות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/02/18 13:17 כ בשבט התשעח

ח"כ שטרן: הדתיות שמתגייסות טובות מבנות השירות לאומי
תוקף את הרבנים. ח"כ אלעזר שטרן, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

ח"כ אלעזר שטרן מיש עתיד טען היום (שני) כי רמתן של הבנות הדתיות שמתגייסות גבוה מאלה שבוחרות במסלולים אחרים.

בראיון לרדיו דרום 101.5FM אמר ראש אכ"א לשעבר כי המאבק של הרבנים השונים נגד גיוס דתיות לצבא הוא אבוד, "מי שינבח ינבח והשיירה תמשיך, בנות דתיות יתגייסו ומתגייסות לצה"ל בכמויות גדלות והולכות".

בהמשך אמר שטרן כי הבנות שמתגייסות לצה"ל טובות יותר מאלה שהולכות לשירות הלאומי, "אני חושב שהבנות שמתגייסות לצה"ל מקרב בוגרי הציונות הדתית במוסדות החמ"ד, הרמה שלהן גבוהה יותר מאלה שאינן מתגייסות".

על התגובה של הצבא כלפי רבנים שמתבטאים נגד שירות צבאי לנשים, כדוגמת הרב שמואל אליהו, הרב שלמה אבינר ורבנים נוספים, הוא ציין כי "הצבא לא צריך לבנות במות למי שפועל נגדו". בהמשך הוא השווה בין אותם רבנים לארגוני שמאל קיצוני, אני לא מבין מה ההבדל בין שוברים שתיקה לבין רב שקורא לא להתגייס מכל מיני סיבות אחרות".

שיעורו של הרב אליהו השבוע

כמו שוברים שתיקה?צילום: יוסף ברנפלד

דבריו של שטרן נאמרו על רקע כנס מיוחד שנערך בשבוע שעבר, שבו רבנים שונים דיברו עם בנות מדרשות והסבירו להן מדוע אסור לדתיות להתגייס. "הדבר הכי מרכזי של הנשים היום - כשכל הקרב הוא על הריסת המשפחה- הוא שמירת הקדושה", אמר הרב צבי קוסטינר והוסיף כי "הניסיון לגייס את הבנות הוא חלק ממלחמת תרבות ומהניסיון להרס המשפחה".

הרב אליהו ציין בכנס כי ""שמים בנים ובנות יחד בנגמ"ש, בעמדת שמירה, איך מצפים שהאישה תקים משפחה אח"כ? למה זה טוב? מתוך 192 מדינות רק ב 2 יש שירות צבאי חובה לנשים. ישראל וצפון קוריאה. למה עשו את זה? זה ערך! הפכו את זה לדגל!".