ח"כ שולי מועלם: "חובה למגר את הזנות"

בצעדה למען מיגור תופעת הזנות בישראל הפצירה חברת הכנסת לפעול למען חיסולה של ניצול הנשים. "בעבר לא היו מדברים על הנושא הכאוב הזה"

חדשות כיפה מירב כהן 15/08/18 21:51 ד באלול התשעח

ח"כ שולי מועלם: "חובה למגר את הזנות"
ח"כ מועלם בצעדה, צילום: עודד שטרן

היום (ד') השתתפה בצעדה למיגור הזנות יו"ר סיעת הבית היהודי ויו"ר קואליציית הארגונים הדתיים למאבק בזנות ח"כ שולי מועלם רפאלי:"חברה ששואפת לתיקון עולם חייבת לפעול למיגור זנות."

ח"כ רפאלי הוסיפה בדבריה כי"אנחנו כאן צועדים במסר ברור - חובה למגר זנות! חברה ששואפת לחיות באופן מוסרי אינה יכולה להשלים עם קיומה של זנות. נשים וגברים שנקלעו לתעשיית הניצול, לא הגיעו לשם מרצון, מבחירה או מתוך הנחה שזו קריירה, אלא התדרדרו לשם בשל מציאות חיים קשה." 

עוד אמרה רפאלי כי היא מתרגשת לראות שמדי שנה מגיעים לצעדה יותר ויותר נשים ואנשים מהציבור הדתי ויש בכך להעיד על המגמה והשינוי המתחוללים במגזר. "בעבר לא היו מדברים על הנושא הכאוב הזה, כיום עשרות ארגונים מכל גווני הקשת בציבור הדתי לאומי חברים בקואליציית הארגונים הדתיים למאבק בזנות שהקמתי יחד עם מיטל בנשק ונעה מבורך. חברה ששואפת לתיקון עולם במלכות שדי, לא יכולה להתגדר ב ד' אמותיה, בפרט שתופעת הזנות, הן לגבי צרכנים והן לגבי נשים וגברים במעגל קיימת בכל חלקי החברה הישראלית."

בישראל אין מניעה חוקית בנוגע לזנות עצמה, כלומר מתן שירותי מין תמורת תשלום, אבל השידול לזנות אינו חוקי. בהתאם לכך אסורה הפעלתם של בתי בושת ומכוני ליווי המספקים שירותי מין בתשלום, ואסור פרסום שירותי זנות. 

בשבועות האחרונים עבר חוק להפללת צרכני זנות בקריאה ראשונה בהובלת ח"כ מועלם. בפרטי החוק, מעתה העונש יחול על הצרכן עצמו והוא עלול להקנס בסכום של עד 17,300 ש"ח.