ח"כ סתיו שפיר: "מנסים להפוך את המדינה שלנו למדינת הלכה קיצונית"

ח"כ סתיו שפיר החליטה לא לרוץ לראשות עיריית ת"א-יפו. שפיר אמרה בהודעתה כי במדינה שבה מתנחלים מכים פעילי שמאל, מדובר במצב חירום. במצב כזה, החליטה חברת הכנסת להישאר בכנסת

חדשות כיפה גלעד כהן 26/08/18 20:13 טו באלול התשעח

ח"כ סתיו שפיר: "מנסים להפוך את המדינה שלנו למדינת הלכה קיצונית"
לא רצה | ח"כ סתיו שפיר, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ח"כ סתיו שפיר לא תרוץ לראשות עיריית תל אביב-יפו: אחרי אין סוף שמועות על כוונתה לרוץ לראשות עיריית תל-אביב-יפו, הודיעה הערב (א') ח"כ סתיו שפיר מהמחנה הציוני כי החליטה סופית שלא להתמודד על ראשות העירייה. "מנסים להפוך את המדינה שלנו למדינת הלכה קיצונית, משיחית, הומופובית, שוביניסטית וגזענית. הם מנסים להחזיר אותנו בזמן, לחסל את הערכים שלנו ולכפות עלינו את האמונות החשוכות שלהם."

שפיר פתחה את הודעתה במילות תודה לתומכים. "באמת שקלתי לרוץ. אני חושבת שהבחירות הקרובות הן הזדמנות נדירה להשלים את המהפכה שהתחלנו לפני שבע שנים ברחובות, כשצעדנו וצעקנו יחד "צדק חברתי", והמשכתי בכנסת, עם חקיקת חוק השכירות – החוק הראשון זה עשרות שנים שנועד להגן על שוכרי הדירות בישראל." אמרה ח"כ שפיר. 

שפיר אמרה עוד בהודעתה כי עם הכסף הרב שיש לעיריית ת"א הזה אפשר לדאוג לדיור בר-השגה, לפקח על מכירי השכירות, לטפל בקשיים הבלתי נסבלים של השכונות שסביב התחנה המרכזית, לפתח תחבורה ציבורית מצויינת שתשרת את כלל התושבים – גם בשבת, להוציא מבתי הספר את העמותות הפוליטיות וסוכני ההדתה ולהביא פתרונות מעולים שכבר נוסו בהצלחה בערים מתקדמות אחרות בעולם – ממלחמה בזיהום האוויר ועד עידוד רכיבה על אופניים. "אני מאמינה שערים, בכלל, צריכות להיות המנוע שדוחף את המדינה קדימה."

למרות כל אלו, אמרה ח"כ שפיר אני לא מתכוונת לרוץ. "אנחנו במצב חירום. עשרות מתנחלים תקפו השבוע שישה פעילי שמאל, בעטו בהם והיכו אותם עד שפונו באמבולנס לבית החולים. שלושה ישראלים הותקפו שלשום בחוף הים במקלות ובסכינים – רק כי הם ערבים. תושבי הנגב חיים בחרדת שריפות, שיגורים ואזעקות, כי אף אחד בממשלה הזו לא חושב שהגיע הזמן לקחת יוזמה ולהביא פתרון אמיתי וארוך-טווח לסכסוך בינינו לבין הפלסטינים. השבוע פורסם שמחירי הדירות עלו שוב, גם שיעורי האבטלה, ומוצרי המזון התייקרו, לקראת החגים."

"בממשלה עסוקים בדבר אחד: בלרדוף אמנים, אקדמאים, עיתונאים, עמותות, שופטים. ראש הממשלה, ששקוע עד צוואר בחקירות שחיתות ושוחד, ממשיך להפיץ יום-יום את המסר היחיד שלו: שנאה. הוא מוקף בשורה של חשודים ובריונים, שמנסים להרוס את החברה שלנו ולפלג אותנו מספיק כדי שלא נשים לב שיש להם אפס תוכניות בשבילנו. אפס תושייה. אפס פתרונות. "

אנחנו במצב חירום. במקום מנהיגים מובילים אותנו עסקנים, במקום מדיניות יש קומבינות, במקום תקווה מוכרים לנו שקרים. כוחות פוליטיים חזקים וממומנים היטב מנסים להפוך את המדינה שלנו למדינת הלכה קיצונית, משיחית, הומופובית, שוביניסטית וגזענית. הם מנסים להחזיר אותנו בזמן, לחסל את הערכים שלנו ולכפות עלינו את האמונות החשוכות שלהם. זה לא יקרה. אנחנו לא ניתן לזה לקרות. אני נשארת בכנסת, יחד עם חבריי השותפים למאבק, להילחם על החיים שלנו והעתיד שלנו, ועל הפנים של המדינה שלנו."

"זה התפקיד של הדור שלנו. אני יודעת שההנהגה הפוליטית נראית לפעמים עייפה ומפוחדת, שכולנו מצפים ליותר. ובצדק. ואני גם יודעת שאתם רוצים לעשות את זה יחד איתי. שאנחנו יכולים ליצור ביחד את הכוח שישנה את המציאות בישראל, יוביל את המחנה שלנו ואת המדינה שלנו למקומות טובים יותר ויאפשר לנו להתעורר עוד כמה שנים במדינה שאנחנו רוצים לחיות בה ולגדל בה ילדים." כך שפיר בהודעתה.