ח"כ סמוטריץ' תוהה: האם מבקר המדינה מתנקם בי?

חבר הבית היהודי הדף את הטענות לפיהן הוא מקדם הצעת חוק שתגביל את סמכויות מבקר המדינה כתגובה על חלקים בדו"ח שיתייחסו אליו בעקיפין, "קונספירציה מופרכת. מציע לחובבי הז'אנר לבחון האם משרד מבקר המדינה עשה זאת כדי לנקום בי על המהלכים שאני מוביל מולו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/11/17 14:10 ג בכסלו התשעח

ח"כ סמוטריץ' תוהה: האם מבקר המדינה מתנקם בי?
מעוניין לסגור עמותות המספקות תעודות כשרות. סמוטריץ, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ח"כ בצלאל סמוטריץ' דחה היום (שלישי) את הטענות לפיהן הצעת החוק שהוא מקדם, בנושא הגבלת סמכויות מבקר המדינה, הן תגובה לחלקים בדו"ח המבקר שמתייחסים לעמותות שבהן הוא פעל בעבר. בנוסף הוא הציע להפנות את "תאוריות הקונספירציה" דווקא למשרד המבקר.

"הניסיון לכרוך בין דו"ח המבקר שמתפרסם היום לבין עמדתי ביחס לתפקידו וסמכויותיו של המבקר ולחוק אותו אני מקדם, הוא קונספירציה מופרכת", אמר חבר הכנסת של הבית היהודי.

לדבריו, "הוויכוח שלי עם מבקר המדינה לגבי תפקידו וסמכויותיו מתקיים כבר למעלה משנה. הוא החל בוויכוח שהתקיים בוועדה לביקורת המדינה סביב החלת הביקורת על קק"ל כבר בחודש יוני 2016 (לפני שנה וחצי!), המשיך בהצלחה שלי למנוע אישור תקנות שהמבקר ביקש לאשר בוועדה לביקורת המדינה בדצמבר 2016 והגיע אל הצעת החוק שהנחתי על שולחן הכנסת עוד ביום 8.5.17 (לפני כחצי שנה). קדמה להנחת החוק עבודה של שבועות רבים מול הלשכה המשפטית של הכנסת - כל זאת הרבה לפני שהדו"ח הנוכחי התחיל בכלל להיכתב".

סמוטריץ' הבהיר כי הוא לא מתכוון להפסיק את קידום הצעת החוק המדוברת, "יש לי עמדה עניינית ומקצועית באשר לתפקידו וסמכויותיו של מבקר המדינה ובעזרת ה' אמשיך לקדם אותה ככל יכולתי לטובת אזרחי ישראל".

לסיום הוא ביקש לסובב את חצי הביקורת לכיוון מבקר המדינה עצמו, "לכל חובבי ז'אנר תאוריות הקונספירציה - אם כבר אז אני מציע לכם לבחון את ההקשר, רק בכיוון ההפוך - האם ייתכן שמשרד מבקר המדינה שרבב את העמותות לדו"ח כדי לנקום בי על המהלכים שאני מוביל מולו".