ח"כ סמוטריץ' נגד שילה אדלר: "פייק ניוז"

ח"כ בצלאל סמוטריץ' תוקף את הסקר של המועמד לראשות מועצת בנימין, וטוען שמדובר בסקר מוטה, ומפרט כיצד מועמדים בבחירות המקומיות מפיצים סקרים שהם 'פייק ניוז' כהגדרתו. מטה אלדר:"הסקר עומד בכל הכללים הסטטיסטייים"

חדשות כיפה יהונתן קליין 16/09/18 12:46 ז בתשרי התשעט

ח"כ סמוטריץ' נגד שילה אדלר: "פייק ניוז"
"מדובר בפייק ניוז". ח"כ בצלאל סמוטריץ', צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

הבחירות לרשויות המקומיות מתקרבות ומתלהטות, וגם חברי הכנסת לא טומנים את ידם בצלחת. ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), טוען כי הסקר שהופץ על ידי מטה הבחירות של שילה אדלר, לשעבר מנכ"ל מועצת יש"ע המתמודד כיום לראשות המועצה האזורית מטה בנימין, הוא 'מניפולציית בחירות מושלמת' וזלזול באינטליגנציה של הבוחרים.

לדברי סמוטריץ', הסקר מופץ באמצעות הודעות טקסט למכשירי הסלולרי של חלק מהתושבים, וכל אחד יכול להשיב עליו כמה פעמים שהוא רוצה. לטענתו, כלל לא מדובר בסקר, כיוון שאין מאחוריו כל שיטה סטטיסטית, אלא בכמה שאלות בסיסיות, המוטות לטובת המועמד המדובר. 

סמוטריץ' כותב שאין לו טענה כלפי האתרים המפרסמים את הסקרים המוטים, כיוון שגם כלי תקשורת צריכים להתפרנס, אך קורא לתושבים לבחון היטב מי עושה עליהם מניפולציות. 

"אל תתנו למועמדים לעבוד עליכם באמצעות פייק אווירה שעושים עם פייק עובדות", כותב חבר הכנסת, "תשאלו שאלות, תבררו על המועמדים, אל תתרשמו מסקרים מוזמנים ודיבורים גבוהים (להבטיח לכם הרים וגבעות לפני הבחירות לא עולה כסף...)"

ממטה שילה אדלר נמסר: "אנו מודים לח"כ סמוטריץ' על החשיפה הנוספת לסקר הענק. הסקר בוצע על פי כל כללי הסטטיסטיקה ועבר אישור של  פרופסור לסקרים. סקר בנימין הגדול מבוסס על למעלה מ-1300 משתתפים שהגיבו והם אמורים לייצג אוכלוסיית מצביעים של 30,000 נפש. יתר על כן, מדד גוגל הבלתי תלוי והמקצועי, שחזה את נצחונו של הנשיא טראמפ וראש הממשלה נתניהו, חוזה באופן מובהק גם את נצחונו של שילה אדלר"

https://www.facebook.com/429184557235927/posts/1132656416888734/