ח"כ סמוטריץ': "השמאל משתמש בדרוזים כאידיוטים שימושיים"

חבר הבית היהודי ניסה לעשות סדר במחאת הדרוזים על חוק הלאום, "הניסיון להסית אותם לכפור בהגדרת ישראל כמדינה יהודית הוא חוסר אחריות שגובל בפשע. אני קורא לדרוזים לא להחריב את הברית בינינו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/07/18 11:25 יט באב התשעח

ח"כ סמוטריץ': "השמאל משתמש בדרוזים כאידיוטים שימושיים"
ח"כ סמוטריץ', צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

על רקע מחאת העדה הדרוזית ועתירת מרצ לבג"ץ, התייחס היום (שלישי) ח"כ בצלאל סמוטריץ' לסערת חוק הלאום ועשה בצורה הישירה והחדה שבדרך כלל מאפיינת אותו ומושכת אליו לא מעט אש.

"מדינת ישראל היא מדינה יהודית. מדינה שבה יש לאום אחד בלבד שיכול לממש את שאיפתו הלאומית. עם ישראל", הוא צייץ בטוויטר, "לא הערבים, לא הדרוזים, לא הצ'רקסים ולא אף אחד אחר. הדרוזים בחרו להצטרף ולגלות נאמנות למדינה היהודית *ככזו* ומעולם לא דרשו דרישות לאומיות".

סמוטריץ בפניה לעדה הדרוזית

סמוטריץ בפניה לעדה הדרוזיתצילום: צילום מסך מטוויטר

בהמשך, הוא פנה לבני העדה הדרוזית בדרישה שלא בטוח שישמחו לשמוע, "הניסיון לחבר אותם לערבים ולהסית אותם לכפור בהגדרת ישראל כמדינה יהודית ולדרוש דרישות לאומיות הוא חוסר אחריות שגובל בפשע ולא משנה אם מי שעושה אותו הוא רב אלוף במיל' או רב ניצב בדימ'. אני חוזר וקורא לדרוזים לגלות אחריות ולא להחריב את הברית בינינו. הם יהיו הראשונים להפסיד מכך".

עוד טען חבר הבית היהודי כי יש קשר ברור בין מחאת הדרוזים למחאת השמאל, "אי אפשר שוב לברוח מהעובדה שמדובר בקמפיין ממומן מתוזמן ומאורגן של השמאל הקיצוני הפוסט ציוני נגד ממשלת הימין ונגד יהדותה של המדינה. שמאל חסר אחריות שמשתמש בדרוזים כאידיוטים שימושיים ויזרוק אותם לכלבים רגע אחד אחר כך. אם הם לא יתעשתו הם ילמדו בדרך הקשה".