הצביעות של חבר הכנסת מיקי רוזנטל

ח"כ מיקי רוזנטל מהמחנה הציוני הגיש תלונה נגד השרה איילת שקד בטענה כי ניהלה קמפיין לטובת מועמד מפלגתה בתוך הקלפי. אולם, גם ח"כ איילת נחמיאס ורבין מהמחנה הציוני צלמה את עצמה בקלפי כשהיא מודיעה במי היא תומכת לראשות עיריית ת"א

חדשות כיפה גלעד כהן 30/10/18 15:25 כא בחשון התשעט

הצביעות של חבר הכנסת מיקי רוזנטל
השרה איילת שקד, צילום: יח"צ

שרת המשפטים איילת שקד מהבית היהודי הגיעה הבוקר (ג') לקלפי בתל אביב וצלמה סרטון בו היא מראה את הפתק של הרשימה בה היא תומכת, "גב" - רשימת הבית היהודי בתל אביב ומודיעה על תמיכתה ברשימה ובעומד בראש חיים גורן. ח"כ מיקי רוזנטל הגיש בעקבות זאת תלונה לוועדת הבחירות המרכזית וליועץ המשפטי לממשלה.

"הגשתי עכשיו תלונה לוועדת הבחירות המרכזית וליועץ המשפטי לממשלה נגד שרת המשפטים איילת שקד בגין תעמולה אסורה במתחם הקלפי. שקד הפרה ברגל גסה את החוק וניהלה קמפיין לטובת מועמד מפלגתה בתוך הקלפי, עבירה שעונשה 6 חודשי מאסר. יש לפתוח בחקירה מהירה ולהעמידה לדין. כולם שוווים בפני החוק." ח"כ מיקי רוזנטל מהמחנה הציוני.

חשבון הטוויטר של ח"כ איילת נחמיאס-ורבין

חשבון הטוויטר של ח"כ איילת נחמיאס-ורביןצילום: צילום מסך

אולם, גם חברת הכנסת איילת נחמיאס-ורבין מהמחנה הציוני צילמה את עצמה בקלפי כשהיא מפרסמת הודעת תמיכה ברון חולדאי בחשבון הטוויטר לראשות עיריית תל אביב ועל כך בחר ח"כ רוזנטל לא להגיש תלונה לוועדת הבחירות וליועץ המשפטי לממשלה.

מלשכת שרת המשפטים נמסר: "‏‎השרה שקד לא ידעה שהדבר עומד בניגוד לחוק תעמולת הבחירות. ברגע שהתברר שהדבר אסור, השרה הסירה מהרשתות החברתיות את הסרטון והתנצלה על הטעות שנפלה בשוגג".

מח"כ מיקי רוזנטל נמסר: "כל אזרח שחושב שנעברה עבירה חייב להגיש תלונה ואם הוא חושב כך - שיגיש"