ח"כ מיכאלי מגיבה לסערה: "בימין הדתי הקיצוני מנסים להציג אותי כמפלצת מסוכנת"

חברת הכנסת מהמחנה הציוני נסתה להדוף את הביקורת על הדעות שהשמיעה בגנות המבנה המשפחתי המסורתי וטענה כי "כל הדברים שאני מואשמת בהם הם הזיות. שקרים שנועדו להפחיד אתכם ממני"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/10/17 07:08 כט בתשרי התשעח

ח"כ מיכאלי מגיבה לסערה: "בימין הדתי הקיצוני מנסים להציג אותי כמפלצת מסוכנת"
מיכאלי בטלוויזיה האוסטרלית, צילום: צילום מסך מיוטיוב

ח"כ מרב מיכאלי מהמחנה הציוני תקפה אמש (רביעי) את את מבקריה על הדברים שאמרה בנושא התא המשפחתי וטענה כי בסרטונים שהתפרסמו היו ערוכים בצורה מגמתית על ידי "גורמים בימין הדתי הקיצוני".

"כשראיתי מי עשה את העריכה ומי עושים את הקמפיין נעלמה ההפתעה", כתב מיכאלי בדף הפייסבוק שלה והסבירה כי מדובר בעוד "ניסיון של גורמים בימין הדתי הקיצוני להציג אותי כמפלצת מסוכנת".

לדבריה, "כל הדברים שאני מואשמת בהם כמו רשיון להורות, וועדה לפיקוח, הוצאת ילדים מהבית וגידול בידי המדינה הם דברים שמעולם לא אמרתי או אפילו חשבתי. הם הזיות. שקרים שנוצרו מעריכה מגמתית ונועדו להפחיד אתכם ממני, אבל הם לא קשורים אלי".

לפני מספר שבועות התארחה חברת הכנסת בפאנל טלוויזיוני באוסטרליה שם אמרה בין היתר כי מבנה המשפחה כפי שמקובל בעולם רק מסכן את הילדים ומהווה קרקע פוריה לשליטה הגברית על ילדיהם ועל נשותיהם. כמו כן היא אמרה כי היא "מאמינה שבמקום נישואים המדינה צריכה להציע שתי מסגרות אפשריות: האחד - משמורת על הילד, זה לא חייב להיות ההורים הביולוגיים של הילד. זה צריך להיות אנשים שיעמדו בקריטריונים מסוימים שהמדינה תקבע. האפשרות השנייה היא חוזה על משק בית משותף הכרוך בהסכמים כספיים".

מיכאלי הותקפה למשמע דבריה על ידי אנשים רבים וביניהם חברי כנסת כמו בצלאל סמוטריץ' שכתב שאלו "עיוותים שיכול להמציא רק מוח של אדם מסכן שלא חווה מעולם הורות ומשפחה שמחה ומאושרת. תכלס, רק לרחם עליה. באמת". ח"כ מרב בין ארי מכולנו צייצה על כך גם כן כשכתבה כי "שנים ניהלתי מרכזי נוער בסיכון. בכל פעם שהורה שאל אותי אם יש לי ילדים עניתי 'אין לי אבל אני מבינה' אז לא, את לא מבינה כלום בהורות עד שאת לא שם".

מיכאלי החליטה להדוף את הביקורת ולהסביר את דבריה, "אז בואו נעשה סדר: כן, אני מאמינה שהורות היא לא דבר מוגבל לזוג הטרוסקסואלי שנשוי בנישואין דתיים". לשיטתה היא "מאמינה שאנחנו צריכות וצריכים להרחיב את אפשרויות ההורות. לאפשר למי שרוצות ורוצים להיות הורים להביא לעולם ילדות וילדים גם לא בנישואין או בזוגיות אלא בכל מיני סוגים של קשרים. כל מי שגידלה או גידל ילדה או ילד יודעת שצריך כפר שלם למלאכה הרבה ולא-פשוטה הזאת, ככל שהיא גם מביאה איתה אושר".

לסיום היא הדגישה כי "הדבר החשוב הוא שמי שבוחרות ובוחרים לגדל ילדה או ילד יקחו עליהם את האחריות: לא רק שלא יפגעו בהם, לא יעלמו להם באמצע החיים ולא יפקירו אותם כלכלית אלא גם ידאגו לרווחתם ולזכויות שלהם כבני אדם בפני עצמןם. אלה ה'קריטריונים' שהתייחסתי אליהם בדברים שאמרתי בטלוויזיה האוסטרלית".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן