ח"כ מועלם: "חמאס מנהל את מדינת ישראל"

יו"ר סיעת הבית היהודי ביקרה בבית בשדרות שנפגע בשבת מירי רקטה, "אף אחד לא רוצה מלחמה, אבל המצב בדרום מחייב פעולות דרסטיות". במקביל, צה"ל תקף פעמיים חוליות מחבלים ששיגרו בלוני תבערה מהרצועה

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/07/18 14:31 ג באב התשעח

ח"כ מועלם: "חמאס מנהל את מדינת ישראל"
יו"ר סיעת הבית היהודי והמשפחה שביתה נפגע, צילום: דוברות ח"כ מועלם רפאלי

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, ביקרה היום (ראשון) בשדרות בבניין שנפגע מפגיעת רקטה. במקביל תקף צה"ל ברצועת עזה חוליית מחבלים שעסקה בשיגור בלוני תבערה לכיוון ישראל

"בתקופה האחרונה נראה שחמאס מנהל את מדינת ישראל", אמר ח"כ מועלם רפאלי והוסיפה כי  טרוריסטים קובעים את גובה הלהבות, טרוריסטים קובעים את מדיניות הממשלה, טרוריסטים קובעים את שגרת חיי תושבי עוטף עזה והכי נורא שהם קובעים את אופי התגובה הישראלית".

לדבריה, "אף אחד מאיתנו לא רוצה מלחמה, אבל המצב בדרום מחייב אותנו לנקוט בפעולות דרסטיות שישיבו את ההרתעה ואת השקט לחיי האזרחים הישראלים. טרור לא מנהלים טרור מכריעים".

מועלם רפאלי וניר ברקת בסיור בשדרות

מועלם רפאלי וניר ברקת בסיור בשדרותצילום: דוברות ח"כ מועלם רפאלי

לצד זה ומספר שעות לאחר הירי האחרון מעזה, אישרו בצה"ל כי כלי טיס תקפו פעמיים מחבלים ששיגרו בלוני תבערה לישראל מצפון ומדרום הרצועה. מדובר צה"ל נמסר כי הם רואים "בחומרה שיגור עפיפוני ובלוני תבערה וימשיכו לפעול בעצימות גוברת והולכת כנגד מבצעי טרור זה". בכך, גם אותתה ישראל כי מבחינתה הפסקת האש אמורה לכלול גם שיגורי עפיפוני ובלוני תבערה ולא רק רקטות ופצמ"רים.

מוקדם יותר, סיכם גורם בכיר בחיל האוויר את פעילות צה"ל בשבת האחרונה בתגובה לירי על הדרום. לדבריו, צה"ל התכוננן במשך מספר חודשים למצב של הסלמה ובסוף השבוע תקף "מספר מטרות מפתיעות כמו שתי מנהרות התקפיות, מתחם של גדוד, והתקיפות לאור יום שהיו חריגות".

עוד אמר הקצין הבכיר כי אחת המטרות הייתה ,להימנע ככל הניתן מפגיעה בבלתי מעורבים" וכי "בסוף השבוע הוגדר לנו לפגוע בתשתיות של חמאס ולא בפעילי טרור". בהמשך הדגיש כי חיל האוויר לא הפעיל את כל הכלים שברשותו, "יש לנו עשרות מטרות וחימושים מתוכננים, עם מודיעין מדויק ובשילוב מאוד טוב עם פיקוד הדרום".

מועלם בסיור עם סגן ראש עיריית שדרות, אלעד קלימי

מועלם בסיור עם סגן ראש עיריית שדרות, אלעד קלימיצילום: דוברות ח"כ מועלם רפאלי