ח"כ מוסי רז: "מרצ פגעה במרצ"

וועידת 'מרצ' פסלה את מועמדותו של ח"כ מוסי רז להתמודד לכנסת בבחירות הבאות. זאת לאחר הצבעה שנערכה אמש בכנס המפלגה בתל אביב. יו"ר 'מרצ' לשעבר זהבה גלאון אמרה כי העסקנות ב'מרצ' ניצחה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/12/18 08:37 טז בטבת התשעט

ח"כ מוסי רז: "מרצ פגעה במרצ"
ח"כ מוסי רז, צילום: פלאש 90

מפלגת מרצ ערכה אתמול (א') בתל אביב את כנס הבחירות הראשון שלה לקראת הבחירות לכנסת ה-21. קדמה לכינוס הצבעה שבה התבקשו חברי ועידת מרצ לאשר שינוי בתקנון שיאפשר לח"כ מוסי רז להתמודד לכהונה נוספת למרות שכיהן בעבר כמזכ"ל המפלגה. בנאומה בפני חברי המפלגה אמרה יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, כי "הערב, אנחנו יוצאים למסע שיהפוך את מרצ למפלגה גדולה ומשפיעה. מפלגה עם עשרה מנדטים שישנו את סדר היום של מדינת ישראל". 

שאיפתו של ח"כ מוסי רז בהצבעה אמש הייתה לערוך שינוי בחוקת המפלגה. על פי החוקה, ח"כ רז לא יוכל להיבחר לכנסת הבאה מכיוון ששימש בעבר כמזכ"ל המפלגה. השינוי בתקנון לא הצליח לעבור בהצבעה בוועידת המפלגה למרות תמיכה של כמעט 57%, כשהנדרש הוא 60%. ח"כ מוסי רז צייץ בחשבון הטוויטר שלו לאחר מכן "ועידת מרצ פגעה במרצ. זה היה קרוב - למרות ש-56.9% תמכו בהצעה, לא נמצאו ה-60% הדרושים. אני מודה ל-313 חברי ועידה שתמכו ומצטער על התנגדותם של 230. אשאר תמיד נאמן לערכי ואשקול את דרכי בהמשך."

מי שהייתה יו"ר המפלגה, זהבה גלאון התייחסה אף היא לאחר פסילתו של ח"כ מוסי רז לשמש כחבר כנסת בכנסת הבאה וצייצה בחשבון הטוויטר שלה: "העסקנות במרצ ניצחה".