ח"כ מוסי רז: "לא נעודד תיירות ביהודה ושומרון"

חבר הכנסת מוסי רז התפאר שהצליח למנוע העברת תקציבים לאתרי תיירות וארכאולוגיה ביהודה ושמרון, וקובע: "הכספים לא היו לתיירות או לאתרי ארכאולוגיה אלא להמשך הבנייה בהתנחלויות"

חדשות כיפה מירב כהן 14/11/18 21:12 ו בכסלו התשעט

ח"כ מוסי רז: "לא נעודד תיירות ביהודה ושומרון"
חבר הכנסת מוסי רז, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

חבר הכנסת, מוסי רז (מרצ) התהדר שהצליח למנוע בדיון היום (ד') בוועדת הכספים העברת תקציב לאתרי ארכאולוגיה ביהודה ושומרון, ומסביר לכיפה מה עומד מאחורי המעשים שלו ומדוע הוא נלחם בכדי חרס עתיקים?

מרחבי יהודה ושומרון שופעים בעתיקות. ארכאולוגים רבים חפצים למצוא שם דבר ערך עתיק ולנבור באדמת גב ההר. חבר הכנסת רז התפאר בחשבון הטוויטר שלו שהצליח למנוע מועדת הכספים להזרים תקציבים לאתרי ארכאולוגיה ביו"ש "הצלחתי לעצור עכשיו העברת כספים ליהודה ושומרון לפרויקטים של ארכאולוגיה ופיתוח תשתיות בשטחים הכבושים".

הפרויקטים שנפגעו מכך הם תל שילה בשומרון, קבר נביי סמואל בבנימין ופרויקטים בבית אל. בשיחה ל'כיפה' הסביר חבר הכנסת שהוא מתנגד להרחבת ועידוד אתרי תיירות ביהודה ושומרון כמו שהוא מתנגד לבנייה מרחבי הגזרה. 

"עצרנו סכום של אחד-עשר מיליון שקלים שהיו אמורים לעזור לפיתוח הכיבוש", כך אמר רז. חבר הכנסת יוצא בהאשמה חמורה "אני יודע שהכספים לא היו לתיירות או לאתרי ארכאולוגיה אלא להמשך הבנייה בהתנחלויות, לסלילת כבישים ובניית בתים", והוסיף, "אנחנו נגד הרחבה של ההתנחלויות". 

בדיון שהתקיים בכנסת טען חבר הכנסת כי "לא סתם חופרים שם, לא מחפשים שם ממצעים ארכאולוגים, אלא זה לצורך בנייה עתידית". נציגי אגף התקציבים הסבירו לחבר הכנסת כי תל שילה ונביי סמואל אלו אתרי תיירות שאין כוונה לבנות בהם בתי מגורים. 

וועדת הספים התכנסה לדון בעודפי התקציב שנותרו משנת 2017. באגף התקציבים מצאו לנכון להעביר את העודפים לפיתוח התיירות ואתרי הארכאולוגיה ביהודה ושומרון, אך כאמור חבר הכנסת לא הסכים. מניעת העברת התקציב התאפשרה כיוון שבוועדה לא נכחו כלל חברי כנסת מהימין, שהתעסקו במשבר הקואליציוני בעקבות התפטרותו של ליברמן. יו"ר ועדת התקציבים, משה גפני, טען בפני נציגי אגף התקציבים שינסה לגבש רוב לבקשה לקראת הישיבה הבאה. 

שאלנו את חבר הכנסת האם זה לא חשוב לחפש אחר ממצאים ארכאולוגים במקום שבו היה יישוב יהודי עתיק, ענה חבר הכנסת "אני לא חושב שזה מצדיק חיפוש ארכאולוגי באופן חד צדדי". בדיון בכנסת כינה חבר הכנסת את מתיישבי יו"ש "שודדים לגלים" 

"אני גאה בעבודה שעשינו, המתנחלים צריכים להבין שאנחנו לא נעודד אותם ולא נעודד תיירות בהתנחלויות באופן כפוי על הפלסטינים". 

גורמי הימין וראשי הרשויות השונות, שהתבקשו להגיב לדברים, היו מופתעים מהמלך וטענו שצריכים ללמוד עליו בטרם יגיבו לידיעה.