ח"כ מוטי יוגב: עם נחשי צפע לא עושים הסכמים

בעקבות הדיווחים לקראת ההסכם המתגבש עם חמאס. אומר ח"כ מוטי יוגב, חבר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי "עם נחשי צפע לא מאולפים לא עושים הסכמים, משום שברגע שיתאפשר להם - הם יכישו"

חדשות כיפה גלעד כהן 16/08/18 12:13 ה באלול התשעח

ח"כ מוטי יוגב: עם נחשי צפע לא עושים הסכמים
ח"כ מוטי יוגב, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

ח"כ מוטי יוגב, חבר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת מגיב לדיווחים אודות הסכם ההסדרה מול חמאס ואומר: "בהנחה שהמטרה היא ביטחון לישראל, יש להסדרה מול חמאס שני צדדים. הצד האחד, שאם ביטחון מוסדר באמצעים דיפלומטיים ולא במלחמה שגובה חיים, זאת תמיד מציאות טובה יותר. הצד השני הוא שעם נחשי צפע לא מאולפים לא עושים הסכמים, משום שברגע שיתאפשר להם - הם יכישו."

כוונתו של חמאס בהסדרה כך אומר ח"כ יוגב, היא להשיג זמן לעבור ממצב נחות, על מנת להתארגן לסבב הבא ללחימה ופגיעה בישראל. "לא נוכל להימנע במוקדם ובמאוחר להכריע את חמאס ולשוב ולשלוט ברצועת עזה. שליטת "על" ביטחונית והומניטרית, דוגמת מבצע חומת מגן אותו ביצענו ביהודה ושומרון והשבנו לעצמנו את שליטת העל הביטחונית והומניטרית גם בשטחי A, שהפכו לקיני טרור כשמסרנו אותם לפלסטינים בהסכמי אוסלו."

עוד אומר יוגב כי שוב הוכח שאבו מאזן והרשות הפלסטינית הם רק אבן נגף ברצועת עזה. "כל אשליה של גורמי שמאל בישראל בדבר מסירת רצועת עזה לידי הרשות היא משיחית, במובן השלילי והלא מציאותי. בשטחים האורבניים הערביים בעזה צריכים לשלוט מנהיגים ערביים מהרצועה ובשטחי ההתיישבות של גוש קטיף עוד תחזור ותיבנה גם ההתיישבות הזאת, ותהיה צוק איתן לשגשוג או ביטחון הרצועה כולה".