ח"כ מוטי יוגב ל'כיפה': "יכול להיות שנרוץ לבד"

ח"כ מוטי יוגב התייחס הערב לשאלה האם דווקא האיחוד הלאומי ובצלאל סמוטריץ' יקבעו את הטון ברשימת 'הבית היהודי-האיחוד הלאומי' וענה: "אם נמצא במשא ומתן יוהרה, יכול להיות שנרוץ כבר לבדנו"

חדשות כיפה משה ויסטוך, מירב כהן 17/01/19 21:43 יא בשבט התשעט

ח"כ מוטי יוגב ל'כיפה': "יכול להיות שנרוץ לבד"
המרכז יבחר. מוטי יוגב, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

אחד מהמתנגדים לוועדה מסדרת שתקבע את יו"ר הבית היהודי, ח"כ מוטי יוגב אמר היום (ה') ל'כיפה' בכנס של חברי מרכז הבית היהודי כי הוא מיישר קו עם חבריו. יוגב עדיין מחזיק בדעתו כי קיום פריימריז הוא הפתרון הנכון ולא ועדה מסדרת.

"אני סבור גם היום שהיה אפשר לקיים פריימריז. אמר ח"כ יוגב, "זאת היכולת למתן שותפות עם עשרות אלפי הבוחרים, אצלנו זה יחסר. נלחמתי על כך שלפחות המעגל הציבורי של חברי המרכז הוא זה שיצביע. עברו עלינו שבועיים לא בריאים. דעתי הייתה בדעת מיעוט. רציתי שיביאו לפחות שלושה מועמדים ולא רק אחד. אין סיבה שמי שחושב לעמוד בראש, לא תהיה לו את הענווה שמועמד יעמיד את שמו לפחות בפני חברי המרכז. אני נוהג להביע את דעתי, אך גם לקבל את דעת הרוב. בכל מקרה, אין לי ספק שנבנה פה בית יהודי גדול וחזק מתוך שותפות ואמונה בדרך הציונות דתית. אני מקווה שנהיה נבחרת חזקה."

השבוע נבחר ח"כ בצלאל סמוטריץ' לעמוד בראשות האיחוד הלאומי, מתוך כך נשמעו קולות כי אולי האיחוד הלאומי הוא זה שיקבע את הטון ברשימה המשותפת. ח"כ יוגב ענה כי "הבית היהודי צריכים להיות ראשונים בכניסה לממשלה. אנחנו לא באים מתוך יוהרה, אלא מתוך עוז וענווה, אני משוכנע שהלבנה של הבית היהודי כמייצגת את הציונות הדתית לגווניה, הבית המרכזי יהיה גדול. המשא ומתן יכול להיות קשה. אם נמצא במשא ומתן יוהרה, יכול להיות שנרוץ כבר לבדנו."

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן