ח"כ מוטי יוגב: "בג"ץ מסרס את יכולות ההרתעה של ישראל"

ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי פנה במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט ואמר כי בג"ץ בפסיקותיו מרחם על אכזרים ומתאכזר למשפחות הקרבנות. מדלבליט: "אנחנו פועלים ונמשיך לסייע לדרג המדיני להגשים את מדיניותו להרתעת מחבלים"

חדשות כיפה גלעד כהן 01/11/18 15:54 כג בחשון התשעט

ח"כ מוטי יוגב: "בג"ץ מסרס את יכולות ההרתעה של ישראל"
ח"כ מוטי יוגב, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) שיגר מכתב ליועמ"ש לממשלה, אביחי מנדלבליט ובו הוא מבקש מהיועמ"ש לפעול ככל יכולתו כדי לאפשר כלי הרתעה לצמצום הפיגועים ולהצלת חיים בישראל.

"בג"ץ בפסיקותיו מסרס את יכולות ההרתעה של ישראל ובכך פוגע במאמץ להציל חיים. בג"ץ בפסיקותיו מרחם על אכזרים ומתאכזר למשפחות הקרבנות וחס ושלום לקרבנות העתידיים."

היועמ"ש מנדלבליט

היועמ"ש מנדלבליטצילום: רועי עלימה, פלאש 90


עוד אמר ח"כ יוגב במכתב כי בוועדת החוץ והביטחון ובשיחה עם עו"ד ענת אסיף ממשרד המשפטים, היא ציינה שביחס להריסת בתי מחבלים, כבר נהגו להרוס גם מה שבזיקה ראשונה למחבל ולא רק ענישה אינדיבידואלית של קורת הגג האישית שלו.  "ביחס לגירוש משפחות מחבלים, לא דנה מערכת המשפט ולראייתה עונש זה של גירוש ולו בתוך יהודה ושומרון כגון מצפון השומרון להר חברון ולהיפך, הינו רק אינדיבידואלי  ולהכילו על בני משפחת המחבל מזיקה ראשונה, אין זה מידתי. לפיכך,  וגם משום ששב"כ לא דרש זאת, נושא זה של גירוש משפחות לא נדון."


יוגב מבקש מהיועמ"ש להשליך את דבריה של עו"ד ענת אסיף לסוגיית הרס בתי מחבלים שלכאורה בה, כן הייתה הלכה נוהגת להרוס גם את מקום מגורי קרובי המשפחה שבזיקה ראשונה למחבל : אחים, בנים והורים.  "שוב צמצם בית המשפט את מימד ההרתעה ועשה אותה לצחוק וללא מרתיעה. ראה מקרים רבים שהאחרון שבהם, זו דירת אחי המחבל בקומה השנייה בביתם שבכפר שווכה. אי הריסת קומה זו, עושה לצחוק את כל מימד ההרתעה שיסתיים מבחינה הנדסית בשבירת מספר קירות בקומת המרתף וקומה ראשונה, באופן שההרתעה נפגמה."

"בשורה התחתונה", כך אומר ח"כ מוטי יוגב "מערכת המשפט ממשיכה לפגוע בדמוקרטיה של בית הנבחרים והממשלה הנבחרת, מונעת חקיקה בנושא ומסרסת את כלי ההרתעה המועטים שיש לנו בכדי לצמצם את הפיגועים ולמנוע את הרצח הבא. זו אשמה חמורה, אבל זו המציאות. אעשה ככל יכולתי במסגרות החוק והמאבק הציבורי שלרשותנו ומבקש ממך לפעול ככל יכולתך, לאפשר כלי הרתעה לצמצום הפיגועים ולהצלת חיים בישראל. זו אחריותנו לביטחון ישראל."
 

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט התייחס למכתב של ח"כ מוטי יוגב ואמר:  "אנחנו פועלים ונמשיך לסייע לדרג המדיני להגשים את מדיניותו להרתעת מחבלים, לרבות באמצעות שימוש בכלי של הריסה כפי שהוצא, שכלל רק את הקומה לה היה למפגע זיקת מגורים"